به گزارش افکارنیوزبه نقل از ایسنا، سرهنگ عرفانی با اشاره به پرونده انتشار عکس و شماره‌تلفن زنی در سایت‌های غیراخلاقی که در این پلیس فتا تحت بررسی بود، گفت: فرد یا افرادی مشخصات، عکس خصوصی و شماره تلفن زنی را در سایت‌های غیراخلاقی منتشر کرده و باعثهتک حرمت شاکیه شده بودند که با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده به طور ویژه در دستور کار کاراگاهان قرار گرفت.

رییس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی ادامه داد: کارآگاهان در نخستین گام تحقیقات خود از شاکی را آغاز کردند که وی در این تحقیقات اعلام کرد که در سایت همسریابی ثبت‌نام کرده و در هفته‌های گذشته با فردی آشنا شده و با وی تماس تلفنی داشته است.

عرفانی ادامه داد: کارآگاهان با انجام تحقیقات از سایت‌هایی که مشخصات شاکیه در آن قرار داده شده بود و همچنین استعلام‌های مختلف، ردپایی از متهم را شناسایی و با انجام کارهای اطلاعاتی، منزل وی را شناسایی و در عملیاتی پلیسی وی را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه متهم پس از دستگیری به مقر انتظامی منتقل شد، اظهارکرد: وی در تحقیقات تکمیلی و مستندات قانونی، لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

عرفاني به جوانان و نوجوانان به خصوص دختران جوان، توصيه كرد كه در سايتهاي همسريابي اينترنتي غيرمجاز عضو نشوند و مشخصات و عكسهاي خود را در آن قرار ندهند چرا كه اين اطلاعات به راحتي قابل سوءاستفاده بوده و عاملي براي باجگيري و سوءاستفاده ديگران ميشود.