به گزارش افکارنیوز به نقل از ايران شوك، سرگرد نوروزي رئيس پليس فتاي استان مركزي اظهار داشت: در راستاي انجام وظايف پليس فتا براي كاهش جرائم و تخلفات و افزايش امنيت كاربران، كارشناسان اين يگان وبلاگي را مورد شناسايي قرار داد كه اقدام به انتشار تصاوير مبتذل ميكردند.

وی افزود: بررسی‌های به‌عمل آمده مشخص شد که مدیر وبلاگ ضمن ارتکاب این جرم اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود نیز می‌کرده است، لذا پس از استعلامات صورت گرفته متهم شناسایی و دستگیر شد.
این مقام پلیس در پایان هشدار داد: اشاعه فحشا، منکرات و نیز انتشار، توزیع و معامله محتوای خلاف عفت عمومی در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آن برخورد قانونی می‌کند.

دزدی اینترنتی از همکار صمیمی
رئیس پلیس فتای خوزستان از دستگیری یک مرد که در خیانت به همکار خود اقدام به خالی کردن حساب وی کرده بود، خبر داد و در خصوص حفاظت از رمزهای بانکی هشدار داد.
سرگرد شعبان رئیس پلیس فتای خوزستان با بیان این خبر اظهار داشت: با شکایت مردی مبنی بر برداشت غیرمجاز وجه از حساب وی، مأموران بلافاصله اقدامات خود را آغاز کردند.
سرگرد شعبان افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد برداشت‌ها در چندین مرحله صورت گرفته و همه آنها صرف خرید اینترنتی کارت شارژ شده است.
این مقام پلیس در ادامه عنوان کرد: پس از بررسی‌ها و استعلامات صورت گرفته متهم که از همکاران و پرسنل زیرمجموعه شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.
متهم در اعترافات خود اظهار داشت: شاکی شماره کارت و رمز آن را جهت فعال کردن رمز دوم برای انجام امور بانکی در اختیار وی قرار داده و او نیز از این اعتماد سوءاستفاده و اقدام به برداشت و خرید اینترنتی به صورت متوالی کرده است.
سرگرد شعبان در خاتمه يادآور شد: هيچگاه رمز عبور خود را در اختيار ديگران قرار نداده و در صورت اجبار به سرعت آنها را تغيير دهيد. به ياد داشته باشيد از رمزهاي تکراري و قابل حدس مانند تاريخ تولد، شماره شناسنامه و مانند اينها استفاده نکرده و به صورت متوالي رمزهاي خود را تغيير دهيد