وقتی امیر جدیدی خودش را پلنگ جذاب طبیعت تشبیه می کند!

اگر امیر جدیدی را در طول 13 سال بازیگری اش دنبال کرده باشید، حتما می دانید که او با فیلم آفریقا وارد حوزه بازیگری شد.

او سال 92 هم برای دومین بار با هومن سیدی همکاری کرد و نقش آرش را در فیلم سیزده برعهده داشت.

امیر جدیدی پس از آن در آثار کارگردانان مشهور دیگری حضور پیدا کرد و برای دو فیلم ابوقریب و عرق سرد جایزه فجر را برد.

یکی از مهم ترین نقش های او در این 13 سال هم بدون شک رحیم در فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی بوده است.

جدیدی ساعاتی قبل هم یک تصویر دیدنی از نیم رخ یک پلنگ جذاب و زیبا در طبیعت منتشر کرد. به اعتقاد کاربران او خودش را به شکل غیر مستقیم به پلنگ جذاب طبیعت تشبیه کرده است.

وقتی امیر جدیدی خودش را پلنگ جذاب طبیعت تشبیه می کند!

بیوگرافی امیر جدیدی

امیر جدیدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد ۳۱ خرداد ۱۳۶۳ در تهران است.

جدیدی فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۸۹ با فیلم آفریقا شروع کرد و دیپلم افتخار بازیگری برای بازی در فیلم‌ های سیزده و پایان خدمت در سی ‌و دومین جشنواره فیلم فجر را در کارنامه دارد.

تنگه ابوغریب بهرام توکلی، عرق سرد سهیل بیرقی و هت ریک ساخته رامتین لوافی ۳ حضور سینمایی او در سال ۱۳۹۶ است که دو اثر اولی به بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده است و برنده سیمرغ بهترین بازیگر مرد برای این دو فیلم شد.

از دیگر افتخارات او می توان به جایزه فیپرشی بهترین بازیگر مرد جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۲، تندیس بهترین بازیگر مرد از سوی جشن حافظ ۱۴۰۰ و نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از سوی جشنواره آسیا پاسیفیک اشاره کرد.

از دیگر آثار امیر جدیدی می توان بهقهرمان، من، خنده های آتوسا، لتیان، رخ دیوانه، قاتل اهلی، عرق سرد و قانون مورفی اشاره کرد.

نقش آفرینی امیر جدیدی در نقش یک مأمور امنیتی در فیلم روز صفر با استقبال بسیاری از مخاطبان و منتقدان روبرو شد و نامزدی دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر را برای او به دنبال داشت.