رونمایی شوهر شبنم قلی خانی از همسرش! /عکس

شبنم قلی‌خانی در 19 آبان 1356 در تهران متولد شد. بازی در مجموعه تلویزیونی "مریم مقدس"  شبنم قلی‌خانی را به شهرت رساند. شبنم قلی‌خانی متاهل است و یک دختر دارد. شبنم قلی خانی بازیگری به کودکان را برای چندین سال در یک موسسه فرهنگی تدریس می کرد. عکس های متنوعی از شبنم قلی‌خانی را در ادامه ببینید.

رونمایی شوهر شبنم قلی خانی از همسرش! /عکس

نخستین سریال شبنم قلی خانی شب آرامش نام دارد. کارگردانی این مجموعه بـه عهده احمد امینی بود.

شبنم قلی خانی در سریال پنجمین خورشید

شبنم قلی خانی غیر از رشته بازیگری، کارگردانی را هم دنبال می کند. او تاکنون چند فیلم مستند و همچنین یک انیمیشن را کارگردانی کرده اسـت. سریال سالهای برف و بنفشه یکیدیگر از بهترین کارهای او می‌باشد، قلی خانی بعد از بازی دراین سریال با بهروز افخمی آشنا شد و در چند سال بعد در سریال پنجمین خورشید ایفای نقش کرد.

رونمایی شوهر شبنم قلی خانی از همسرش! /عکس

زندگی هنری شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی او دراین سریال دیدنی نقش مقابل حمید گودرزی را داشت، شبنم قلی خانی نقش دختری را بازی میکرد کـه در کودکی ربوده شده ودر محله هـای پایین شهر تهران رشدکرده اسـت، اما خانواده اصلی او از طبقه بالا و سرشناس هستند. خانم قلی خانی دیپلم رشته ریاضی و فیزیک را دارد اما در دانشگاه هنر تحصیل کرده اسـت.

رونمایی شوهر شبنم قلی خانی از همسرش! /عکس

او در رشته طراحی صحنه تحصیل کرده اسـت، شبنم قلی خانی علاوه بر تهران، در استرالیا هم تحصیلات هنری داشته، او بـه واسطه شغل همسرش چند سالی دراین کشور زندگی کرد ودر رشته کارگردانی تئاتر نیز تحصیلات خودرا ادامه داد. از بهترین فعالیت هـای خانم قلی خانی میتوانیم: سریال هشت و نیم دقیقه، پنجمین خورشید و همچنین سریال دیدنی آنام را نام ببریم.

همسر شبنم قلی خانی

شبنم قلی خانی خانم شبنم قلی خانی درسال 1386 ازدواج کرده و هم اکنون صاحب یک دختر بنام شانا می باشد. او درباره ماجرای آشنایی خود با همسرش و همچنین ازدواج شان میگوید: خواهر مـن و خواهر همسرم رضا « کـه از مـا بزرگ تر هستند » باهم دوست بودند، آن ها نقشه کشیده بودند کـه مـن و رضا بـه طریقی باهم آشنا شویم.

مـن در زمان تحصیلات دانشگاهی ام، دریک بازه ای احتیاج بـه ماکت داشتم، از آنجا کـه خودم چیزی بلد نبودم، خواهرم گفت دوستی دارد کـه برادرش در رشته معماری تحصیل می‌کند و می‌تواند بـه مـن کمک کند. و این آغاز آشنایی مـن و همسرم بود کـه در انتها بـه ازدواج مان ختم شد.

علایق شبنم قلی خانی

کتاب خواندن، مسافرت کردن، فیلم دیدن و نوشتن. خانم قلی خانی بـه بازیگرانی از جمله: خانم فاطمه معتمد آریا، مریلا زارعی، لیلا حاتمی و همچنین مریل استریپ علاقه دارد.

او می‌گوید: برای فهمیدن خصوصیات اخلاقی یک نفر، قطعا بقیه باید نظر بدهند زیرا کـه آدم گاهی اوقات نقص هـای خودش را نمی‌بیند.

رونمایی شوهر شبنم قلی خانی از همسرش! /عکس

مـن خودم دوست ندارم کسی را برنجانم، دوست دارم هرروز سطح تحمل خودم را بالاتر ببرم و وقتی با آدم ها رو بـه رو می‌شوم بجای دیدن بدی ها، فقط خوبی هـای انها را ببینم.

فیلم های سینمایی شبنم قلی خانی

1379مریم مقدس شهریار بحرانی

1380یک الف ناقابل محمدرضا عرب

1381جوجه اردک منامیر فیضی

1381عطش محمدحسین فرح بخش

1381سفرنامه خواب روح الله حجازی

1382وعده دیدارجمال شورجه

1386ستاره سهیل امیر قویدل

1386به خاطر خواهرمحجت سیفیرونمایی شوهر شبنم قلی خانی از همسرش! /عکس

1387خاطرهنادر طریقت

1388شور شیرین جواد اردکانی

1389پرینازبهرام بهرامیان

1389بچه تهران کامبوزیا پرتوی

1390فرزند خوانده وحید نیکخواه آذر

1390درخشش پنهان احمد معظمی

1390بزرگ مرد کوچک صادق مرزبان

1390پنجشنبه آخر ماه علی شاهمرادی

1395غریبه هایزدان فتوحی