بازیگر نقش امیرعلی در سریال «به کجا چنین شتابان»/ عکس

متین حیدری‌نیا متولد 1 تیر 1376 بازیگر است. اولین حضور وی در کار تصویر سال 1380 به واسطه برادرش که تحصیل کرده صدا و سیما هستند رقم خورد.

او برای دیدن یک برنامه کودک به کارگردانی رسول نجفیان به استودیو رفت و در آنجا به دلیل عدم داشتن یک کودک برای بازی نقش خیلی کوتاه از متین حیدری‌نیا خواستند تا بازی کند. در سال 1384 منوچهر هادی به عنوان دستیار اصغر فرهادی در فیلم «چهارشنبه سوری» از متین حیدری‌نیا برای بازی در این کار تست گرفت و بعد از یک ماه و تست گرفتن از حدود 300 بچه درنهایت از وی برای بازی در فیلم دعوت می‌کنند.

او در اولین کار جدی خود با بازیگران مطرح سینما مانند هدیه تهرانی، ترانه علیدوستی و حمید فرخ‌نژاد همبازی شد. متین حیدری‌نیا به دلایل مختلفی از جمله رفتن به سربازی چند سالی کم کار بود و بعد از سال‌ها مجددا در سال 1397 با بازی در فیلم «هفت و نیم» به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی به این عرصه بازگشت. وی در رابطه با فیلم «هفت و نیم» می گوید: "از عموم مردم به خصوص جامعه مردان میخواهم که این فیلم رو تماشا کنند تا شاید تلنگری برایشان باشد، امیدوارم روزی برسد که تمام انسان‌ها فارغ از هر دین و عقیده و تعصب و ملیتی و رنگ پوستی و در کل چیزهایی که ما دخل و تصرفی در آن‌ها نداریم، براساس انسانیت کنار هم باشند و برای خوب زندگی کردن همدیگر تلاش کنند." دومین همکاری او با برادران محمودی در سال 1398 به واسطه بازی در فیلم «مردن در آب مطهر» اتفاق افتاد.

این اثر به سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر راه یافت. متین حیدری‌نیا نقش "حامد" (پسری افغان) که یک شخصیت خاکستری دارد را ایفا کرد. وی در رابطه با نقشش گفت: «به‌نظرم حامد نسبت به تمام نقش‌هایی که تا کنون ایفا کرده‌ام شخصیت متفاوتی دارد، او داستان را پیش می‌برد و دائما دچار مشکل می‌شود، انگار که آمدن او به ایران جز مشکل برایش چیز دیگری ندارد.» در این اثر بازیگرانی مانند علی شادمان، ندا جبرائیلی، صدف عسگری و سوگل خلیق به ایفای نقش پرداخته‌اند.

متین حیدری‌نیا علاقه‌ای ندارد راجع به دورنمای بازیگری‌اش حرفی بزند و تنها به گفتن اینکه بازیگری برایش بسیار جدیست و عشقی بی‌پایان به این حرفه دارد، اکتفا می‌کند. وی اکران آنلاین فیلم‌ها در دوران کرونا را اتفاق خوبی می‌داند و امیدوار است این روند بعد از از بین رفتن بیماری کرونا نیز ادامه یابد زیرا در این صورت فیلم‌های بیشتری فرصت حضور در این جشنواره را پیدا می‌کنند.

سریال داستانی بـه کچا چنین شتابان در ۲۶ قسمت ۴۵ دقیقه ای و بـه کارگردانی ابوالقاسم طالبی درسال 1387 تولید شده اسـت.

متین حیدری‌نیا در نقش امیرعلی در سریال به کجا چنین شتابان حاضر شد.

 
متین حیدرنیا