ترکیب احتمالی پرسپولیس و پیکان
صدرنشین لیگ برتر که با شروع نیم‌فصل دوم، روند سینوسی و یک در میان در کسب پیروزی را برای خود ثبت کرده، دوباره باید مقابل پیکان در این فصل به میدان برود. بار اول، اتفاق عجیبی رخ داد؛ پرسپولیس برای کسب برد مقابل پیکان در ورزشگاه آزادی به میدان رفت اما با گل دقیقه 5 مرتضی آقاخان شوکه شد. 85 دقیقه زمان باقی ‌مانده بود که به بازی برگردد ولی این پیکان بود که با اندیشه‌های مجید جلالی به برد رسید. بعد از آن هم پیروزی‌های دامنه‌دار پیکانی‌ها ادامه یافت و تا 6 بازی پشت ‌سر هم به برد رسیدند و یکی از مدعیان لیگ شدند...  برانکو بعد از آن بازی گفت «سیلی به موقعی خوردیم» و توانست با کسب پیروزی‌های بهتر، جایگاهش در صدر جدول را به دست بیاورد. حالا پیکانی که چند هفته از پیروزی دور مانده، به دیدار پرسپولیسی می‌رود که برای کسب برد، لحظه‌شماری می‌کند. برانکو البته برای این بازی، سه بازیکن مهم خود در سه پست حساس یعنی هافبک دفاعی و وینگر راست و چپ را ندارد و با این مشکل، تیمش را مقابل جلالی می‌چیند. جلالی نیز با همان تاکتیک دفاع – ضد‌ حمله‌ای که در نیم‌فصل اول، پرسپولیس را شکست داده بود، می‌خواهد سرخپوشان را غافلگیر کند. این دیدار در ورزشگاهی انجام خواهد شد که سرخپوشان در مورد کیفیت چمن آن شک و شبهه دارند و این موضوع نیز می‌تواند به سود تیم فیروزه‌ای‌پوش پایتخت باشد. خودروسازان با فراز و نشیب‌های اخیر مسلماً از بازی فردا به عنوان سکوی پرتاب به جمع بالانشینان بهره خواهند برد به این شرط که اتفاق بازی رفت برای مجید جلالی و شاگردانش تکرار شود. کلید این بازی در دوئل‌های میانه میدان خواهد بود؛ جایی که بازیکنان هر یک از دو تیم بتوانند مالکیت توپ و میدان را به خود اختصاص دهند راه دشواری برای کسب پیروزی نخواهند داشت. پروفسور و شاگردانش حالا با مشکلاتی که پیش ‌رو دارند در مسیر گرفتن انتقام تنها باخت این فصل هستند به خصوص که حالا رقبا هم در صدر جدول به آنها نزدیک شدند.

چهره ها

مرتضی آقاخان زننده تک‌گل بازی رفت فردا در شهر قدس چهره کلیدی پیکان خواهد بود. بازیکنی که در جمع خودروسازان در حد و اندازه پدیده ظاهر شد تنها شکست مدافع عنوان قهرمانی در این فصل را با گلی دیدنی رقم زد تا فردا با اعتماد به نفس بالا امیدوار به تکرار خاطره خوش آن روز باشد. مسلماً اگر آقاخان و مهاجمان پیکان روی فرم باشند روز دشواری در انتظار مدافعان پرسپولیس خواهد بود.

گادوین منشا در بازگشت دوباره به شهر قدس می‌تواند چهره کلیدی پرسپولیس باشد به خصوص بعد از اتفاقاتی که در اولین رویارویی خود با تیم سابقش در آزادی تجربه کرد. مهاجم نیجریه‌ای که نتوانسته همان تأثیرگذاری دوران حضور در پیکان را با پیراهن پرسپولیس تکرار کند فردا با انگیزه‌های بالا به میدان می‌رود تا دوباره توانایی‌های خود را به رخ بکشد و سرنوشت این بازی را رقم بزند.

ترکیب احتمالی دو تیم

پیکان (4-2-3-1)

افرانگ دافه

مرتضی آقاخان

شاهین ثاقبی

امیر روستایی

ابوالفضل ابراهیمی

محمدصادق بارانی

مهدی شیری

سجاد مشکل‌پور

امیرحسین صادقی

آرمان قاسمی

رحمان احمدی

پرسپولیس (4-4-2)

گادوین منشا

علی علیپور

محسن مسلمان

محسن ربیع‌خواه

حسین ماهینی

سیامک نعمتی

صادق محرمی

سیدجلال حسینی

شجاع خلیل‌زاده

محمد انصاری

علیرضا بیرانوند