انتقادات آذری ها به فدراسیون هندبال

یکشنبه شب سومین دیدار از هفته نخست بیست و نهمین دوره رقابتهای لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور در بخش مردان در حالی در گچساران برگزار شد که شاهد شکست تیم شهرداری ارومیه در این دیدار بودیم اما ظاهراً این مسابقه با حواشی همراه بود.

تیم شهرداری ارومیه درخواست صدور ICT دو بازیکن خارجی را داشته است اما با عدم صدور این مجوز، شب گذشته نتوانست از دو یار خارجی اش استفاده کند. به دنبال این مسئله، رئیس هیئت هندبال آذربایجان غربی با ارسال نامه و بیانیه ای به فدراسیون هندبال خواستار احقاق حق این تیم شد.

سهراب عبدالله زاده رئیس هیئت هندبال استان آذربایجان غربی گفت: یکشنبه شب شرایطی برای تیم ما پیش آمد که در نهایت تصمیم گرفتیم در صورت عدم دریافت حق خود از حضور در رقابتهای لیگ برتر انصراف دهیم و به دنبال همین مسئله بیانیه ای را هم صادر کردیم. امیدواریم طی امروز و فردا مسئولین فدراسیون هندبال محبت کرده و پاسخ ما را بدهند!

وی افزود: ما در تاریخ اول آبان ماه طی نامه ای به فدراسیون خواستار صدور ACT دو بازیکن خارجی خود شدیم. این دو بازیکن اهل گرجستان و سابقه بازی در لیگ های اروپایی در کشورهای ترکیه و اسپانیا را دارند. اما در نهایت، یکشنبه شب به دلیل عدم صدور این مجوز و انجام تشریفات لازم از سوی فدراسیون، نتوانستیم از این دو بازیکن خود در زمین مسابقه برابر نفت و گاز گچساران استفاده کنیم.

عبدالله زاده خاطرنشان کرد: شاید اگر این مجوز هم صادر می شد، ما در برابر تیم نفت و گاز باز هم شکست می خوردیم و تغییری در نتیجه بازی ایجاد نمی شد، اما این حق مسلم ما بود که درخواستمان را تا این زمان پاسخ می دادند. ما بارها با آقای می آبادی دبیر فدراسیون مذاکره کردیم و به دنبال این اتفاق مدارک موجود را به آقای اکبری سرپرست فدراسیون ارائه دادیم.

وی با بیان اینکه مسئولین فدراسیون تا به این زمان جواب قانع کننده ای به ما نداده اند، گفت: فدراسیون به ما گفته فکس ما را در تاریخ اول آبان ماه دریافت نکرده است اما اینطور نیست و ما تائیدیه فکس را داریم.

رئیس هیئت هندبال آذربایجان غربی تصریح کرد: ۷۰ درصد شاکله تیم ما بومی است. دو بازیکن خارج از استان و ۲ بازیکن خارجی هم به استخدام درآورده ایم و ۲ ماهی است تیم در حال تمرین است. ما متاسفانه یکشنبه شب برابر تیم نفت شکست خوردیم.

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون حقوق حقه تیم ما را بدهد، گفت: ما برابر تیم نفت و گاز گچساران شکست خوردیم. اگر فدراسیون قهرمان لیگ را مشخص کرده است، به ما اعلام کند تا دیگر مزاحم نشده و از رقابت های لیگ انصراف دهیم.

بیست و نهمین دوره رقابت های لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور از روز جمعه بیست و یکم آبان ماه آغاز به کار کرفته است. در این هفته شاهد برگزاری ۳ دیدار بودیم. یکشنبه شب تیم نفت و گاز گچساران که نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا بود در خانه خود تیم شهرداری ارومیه را با نتیجه ۳۱ بر ۲۲ مغلوب کرد.