مربیانی مثل برانکو اجازه نمی‌دهند فوتبال زیبا بمیرد

روز گذشته دقایقی با محسن بنگر گپ زدیم که در زیر می‌توانید بخوانید.

 

از نتیجه نظرسنجی دوشنبه‌شب برنامه 90 خبر داری؟

نه، آخر شب یلدا با رضا، بابک و سایر بچه‌ها و خانواده‌هایمان با هم بودیم و فرصت نشد برنامه 90 را ببینیم. حالا نظرسنجی در چه رابطه‌ای بود؟

انتخاب بهترین مربی نیم‌فصل اول لیگ برتر که برانکو، عبدا... ویسی، پرویز مظلومی، علی دایی و یحیی گل‌محمدی با هم رقابت کردند.

نفر اول چه کسی شد؟

برانکو با کسب 45 درصد رأی مردم به عنوان بهترین مربی فصل انتخاب شد.

45 درصد رأی مردم حق سرمربی ما بود. به هر حال بازی‌های پرسپولیس در فصل جاری گویای خیلی چیزهاست. در روزهایی که فوتبال زیبا در حال مرگ است؛ مربیانی مثل برانکو با تفکرات هجومی خود اجازه نمی‌دهند فوتبال زیبا بمیرد البته سایر گزینه‌ها هم انصافاً عملکرد خوبی در نیم‌فصل اول لیگ پانزدهم داشته و شایستگی فراوانی دارند. به شخصه فکرش را نمی‌کردم استقلال خوزستان آن هم بدون ستاره و نفر شاخص بتواند قهرمان نیم‌فصل شود و این نشان‌دهنده کار بزرگ عبدا... ویسی است.

کم نیستند کسانی که معتقدند پرسپولیس برانکو بهترین فوتبال را در بین تیم‌های لیگ برتری ارائه می‌دهد؛ دلیل آن چیست؟

برانکو در تمرینات وقت زیادی روی کارهای تاکتیکی می‌گذارد و زحمت فراوانی به همراه سایر دستیارانش می‌کشد تا به قول شما و کارشناسان، پرسپولیس چنین فوتبالی ارائه بدهد. امیدوارم مثل یکی، دو هفته گذشته این فوتبال زیبا همراه با نتیجه باشد.

راستی این ماجرای کیک‌مالی در جشن تولدت سر تمرین پرسپولیس چه بود؟ مگر چند کیلو کیک خریده بودند که تو و طارمی حسابی کیک‌مالی شدید؟!

به هر حال بچه‌های تیم و باشگاه لطف کردند و 2 تا کیک بزرگ خریدند تا هم به کیک‌مالی برسد و هم یک مقدار هم برای خوردن بماند! البته از شوخی گذشته دست همه درد نکند و از مسئولان باشگاه و همبازیانم تشکر می‌کنم.

بچه‌های پرسپولیس که آنفلوآنزا گرفته بودند بالاخره خوب شدند؟

آره بابا! آنفلوآنزا هم حریف این بچه‌های ما نمی‌شود. دو، سه روزه همه خوب شدند.

شرایط پرسپولیس قبل از بازی با پدیده مشهد چطور است؟

الحمدلله خوب است. با سه امتیازی که از بازی با راه‌آهن یزدان گرفتیم روحیه خوبی داریم و با تفکر پیروزی مقابل پدیده به مشهد می‌رویم.

با تجربه‌ای که تو در سپاهان اصفهان داری، فکر می‌کنی این پرسپولیس قهرمان می‌شود؟

اتفاقاً می‌خواستم یک نکته را بگویم. این طرف و آن طرف می‌خوانم و می‌شنوم که بچه‌های پرسپولیس حرف از قهرمانی می‌زنند. به نظرم همبازیانم اشتباه می‌کنند. حرف زدن از قهرمانی خیلی زود است. ما باید قدم به قدم جلو برویم و با جمع کردن امتیازات به بالای جدول نزدیک‌تر شویم. تمرکز خودمان را هم باید بازی به بازی بگذاریم و حرف زدن از قهرمانی این تمرکز را به هم می‌ریزد.

(این مصاحبه قبل از شروع بازی تراکتورسازی تبریز و استقلال تهران انجام شده است) حالا که قرار است تراکتورسازی و استقلال تهران برای انتخاب فینالیست جام حذفی به میدان بروند، حسرت نمی‌خوری؟

نه، هر کدام برنده شدند مبارک‌شان باشد. ضمن آنکه پرسپولیس از جام حذفی حذف نشد بلکه همه دیدند چطور ما را کنار گذاشتند و چه اتفاقاتی افتاد که گفتن چند باره آن از حوصله شما و خوانندگان خبرورزشی خارج است.