به گزارشافکارنیوز، مهدی محمدنبی در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران گفت: مسلما فدراسیون وظیفه‌ای داشت که سعی کرد آن را به نحو احسن انجام دهد. برد خوبی را برابر قطر کسب کردیم. بخشی که مربوط به بازیکنان بود حرفه‌ای عمل کردند و در زمین توانستند قطر را شکست دهند. در بحثپیروزی هم مردم و رسانه‌ها حمایت خوبی از تیم ملی داشتند که این برای موفقیت تیم ملی بسیار مهم بود. امیدوارم این وفاق در دو بازی آینده هم جلوه کند و بتوانیم با نتایج خوبی که به دست می‌آوریم به جام جهانی صعود کنیم.

نبی با دعوت از مردم برای حضور در ورزشگاه آزادی برای بازی با لبنان گفت: خوشبختانه ساعت مسابقه(ساعت۲۰) طوری است که مردم می‌توانند به ورزشگاه آزادی بیایند و شرایط خوبی را برای تیم ملی ایران فراهم کنند. لبنان هم تیم خوبی است و تا دقایق پایانی بازی‌های قبل توانسته بود حریفانش را تحت تاثیر قرار دهد آنها تا لحظات پایانی از کره جنوبی پیش بودند. بازی با این تیم را نباید ساده گرفت.

وی افزود: خوشبختانه بازیکنان تیم ملی به این نتیجه رسیده‌اند که لبنان تیم غیرقابل پیش‌بینی است. فکر می‌کنم با نتایجی که ما تاکنون گرفته‌ایم ۵۰ درصد راه صعود به جام‌جهانی را طی کردیم و بازیکنان هم به این درک رسیده‌اند ما از دوبازی باقیمانده چهارامتیاز می‌خواهیم که امیدواریم سه امتیاز مقابل لبنان گرفته و یک امتیاز هم در کره جنوبی بگیریم.

وی در پاسخ به اینکه آیا قرار است فدراسیون پیش از بازی با لبنان از مهدی مهدوی‌کیا و فرهاد مجیدی تقدیر کند، به خبرنگاران گفت: کمیته فرهنگی فدراسیون چنین پیشنهادی را ارائه کرده است حالا باید ببینیم مهدوی‌کیا و مجیدی در آن مقطع در تهران هستند یا خیر که اگر باشند برنامه‌ای را در حد بضاعت و توان‌مان انجام می‌دهیم. در حال حاضر پلی‌آف تیم ملی قطعی شده و باید تلاش کنیم با سهمیه مستقیم به جام‌جهانی راه یابیم.

نبی در پاسخ به اینکه آیا با رئیس فدراسیون قطرجلسه‌ای داشته‌اید گفت: خیر جلسه‌ای نداشتم من کنار زمین بودم.

دبیر کل فدراسیون در واکنش به اینکه شنیده میشود کفاشیان جلسهای با رئیس فدراسیون قطر داشته و او به کفاشیان اطمینان داده که قطر با تمام وجود در بازی با ازبکستان حاضر می شود، اظهار کرد: به هر حال من اگر چنین جلسهای بوده من از آن اطلاعی ندارم رسم است که روسای فدراسیون هنگام مسابقه کنار هم مینشینند البته قطر تیم خوب و قدری است در این گروه همه تیمها خوب هستند مطمئنا قطریها برای اینکه پایین جدول نباشند و از حیثیت فوتبالشان دفاع کنند با تمام قوا مقابل ازبکستان حاضر خواهند شد و آنچه را که میگویند به آن عمل خواهند کرد.