طوسی: پدرو مادرم حامیم بودند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، مریم طوسی چهره شاخص دوومیدانی بانوان ایران است. او با کسب مدال طلای ۴۰۰ متر سرعت بانوان مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا نام خود را بیش از پیش مطرح کرد.

این روزها به دلیل مصدومیت، حضور او در مسابقات دوومیدانی غرب آسیا در امارات در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مریم طوسی هم یکی از ورزشکارانی است که استفاده از روانشناس در کنار تیم‌های ورزشی را بسیار مفید می‌داند: «حقیقتا همین‌طور است. حضور روانشناس کنار تیم‌ها خیلی مهم است، ولی این مسئله در ایران جایگاهی ندارد و این خود ورزشکار یا مربی‌اش است که باید در کنار مسائل فنی، نقش روانشناس را نیز ایفا کند.»



این بانوی ورزشکار ادامه داد: ‌ وقتی در مسابقه بزرگی شرکت می‌کنی، خیلی اوقات احساس می‌کنی که اگر روانشناس بود، از نظر روحی وضعیت بهتری داشتی. مثلا در مسابقات جهانی ۲۰۱۱ کره‌جنوبی، ما رقابت‌ سختی را پیش رو داشتیم، یک گردهمایی بزرگ که پیش از المپیک داشتیم. به همین دلیل استرس و هیجان‌مان خیلی زیاد بود و حضور روانشناس می‌توانست برای‌مان خیلی مفید واقع شود.

مریم طوسی به خاطره‌ای هم اشاره کرد و گفت: باید سهمیه حضور در المپیک را می‌گرفتم اما این اتفاق رخ نداد، بدشانسی بود یا هر چیز دیگری، بعد از اینکه آخرین مسابقه گزینشی به پایان رسید، حالم تا دو، سه هفته خراب بود و روحیه نداشتم. در این مقطع، این پدر و مادرم بودند که کمکم کردند از آن شرایط بحرانی خارج شوم.



وی حرفهایش را اینگونه به پایان رساند: حضور روانشناس برای کل تیم خوب است و صددرصد میتواند موثر باشد. چند سال پیش بود که فکر کنم یک روانشناس به آکادمی ملی المپیک آمد و با بچهها صحبت کرد، اما چون مربوط به سالها پیش است، چیز بیشتری از آن به خاطر ندارم