سه گزینه برای جانشینی مانچینی

فدراسیون فوتبال عربستان به دنبال نتایج ضعیف تیم ملی این کشور در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ و فشار گسترده رسانه‌ها و کارشناسان تصمیم به برکناری روبرتو مانچینی ایتالیایی از سمت سرمربیگری گرفته است.

بر اساس گزارش الیوم عربستان ؛ تا ساعاتی دیگر فدراسیون فوتبال عربستان به صورت رسمی خبر اخراج روبرتو مانچینی را رسانه‌ای خواهد کرد و سه گزینه خارجی برای جایگزینی او حضور دارند که شامل رامون دیاز آرژانتینی، زین‌الدین زیدان و هروه رنار فرانسوی هستند. تاکنون هیچ توافقی با نامزدهای سرمربیگری تیم ملی فوتبال عربستان صورت نگرفته و با توجه به زمان کم باقی مانده تا دیدار بعدی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ انتظار می‌رود سعد الشهری، سرمربی پیشین تیم امیدهای این کشور به صورت موقت جایگزین مانچینی شود. این در حالی است که گفته شده زیدان پیشنهاد عربستان را رد کرده است.

روبرتو مانچینی در ۱۷ بازی به عنوان سرمربی عربستان ۷ پیروزی، ۶ شکست و ۵ تساوی به دست آورد. عربستان در جدول ۶ تیمی گروه C مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا با ۵ امتیاز سوم است. ژاپن (۱۰ امتیاز) و استرالیا (۵ امتیاز) در جدول این گروه اول و دوم هستند.