اعلام زمین بازی دوئل استقلال و النصر به زودی

مسئولان فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه‌های پرطرفدار پایتخت در طول ماه‌های گذشته یک دغدغه مشترک داشته‌اند و آن‌هم انتخاب محل برگزاری مسابقات تیم ملی و دیدارهای استقلال و پرسپولیس بوده است. در شرایطی‌که ورزشگاه آزادی فعلاً امکان میزبانی از مسابقات باشگاهی و ملی را تا پایان فصل پاییز ندارد، تیم ملی و 2 تیم پرطرفدار پایتخت خانه‌به‌دوش بوده‌اند و در شهرهای مختلفی چون اصفهان، اراک و قزوین مسابقات خانگی خود را برگزار کرده‌اند.

تیم ملی ایران در فیفادی ماه اکتبر میزبان تیم ملی قطر بود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار بود این دیدار در مشهد به انجام برسد اما سلب امتیاز میزبانی از نمایندگان ایران، معادلات را تغییر داد؛ به‌طوری‌که حالا براساس آخرین تصمیم، دو تیم قرار است فردا (سه‌شنبه) در ورزشگاه راشد دبی به مصاف هم بروند. در کنار تغییر محل برگزاری مسابقه تیم ملی، سلب امتیاز میزبانی از نمایندگان ایران، شرایط میزبانی استقلال و تراکتور را هم در مسابقات آسیایی تحت‌الشعاع قرار داده که سرخ‌پوشان تبریزی محل انجام بازی رفت‌وبرگشت خود مقابل روشن تاجیکستان را جابه‌جا کرده‌اند اما استقلالی‌ها با توجه به عدم توافق صورت‌گرفته، باید در زمین بی‌طرف به مصاف النصر بروند!

رونالدو و ملاقات با هواداران سرخابی‌ها در تهران؛ شبیه به دو خط موازی!

النصر به‌واسطه فوق‌ستاره‌هایی که در اختیار دارد، از محبوبیت ویژه‌ای نزد هواداران ایرانی برخوردار است و بدون‌شک علت اصلی آن‌هم، حضور کریستیانو رونالدو در جمع زردپوشان عربستانی است. هواداران استقلال بعد از سفر پرماجرای رونالدو به ایران برای انجام دیدار با پرسپولیس، چشم‌انتظار آن بودند تا برای تماشای مسابقه تیم موردعلاقه‌شان مقابل یاران کریسیتانو رونالدو خود را آماده کنند اما سلب میزبانی از نمایندگان ایران همه معادلات را تغییر داد.

رونالدو البته هنوز با جو ورزشگاه‌های ایران هم آشنا نیست؛ چرا که در سفر قبلی او به تهران، دیدار پرسپولیس و النصر به دلیل محرومیت سرخ‌پوشان از حضور تماشاگران در ورزشگاه بدون تماشاگر برگزار شد و حالا انجام بازی در زمین بی‌طرف بدون‌شک باعث خواهد شد تا بخش مهمی از جامعه هواداری استقلال نتوانند از نزدیک نظاره‌‎گر مسابقه تیم موردعلاقه خود برابر النصر باشند و همین مسئله باعث شده تا عملاً کریستیانو رونالدو هم بعد از 2 سال حضور در فوتبال آسیا، همچنان با جو هواداری دو تیم پرطرفدار پایتخت در ورزشگاه‌ها بیگانه باشد!

استقلالی‌ها در امارات به دنبال ورزشگاه

فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال روز گذشته خبر داد که تا پایان روز دوشنبه (امروز) تکلیف محل برگزاری مسابقات استقلال و النصر مشخص می‌شود؛ دیداری که درباره محل برگزاری‌اش در ایران هم بحث و مناقشات فراوانی مطرح بود و نام گزینه‌هایی مثل ورزشگاه شهدای شهر قدس تهران و ثامن‌الائمه مشهد به گوش می‌رسید. در این میان گفته می‌شود که استقلالی‌ها تصمیم خود برای میزبانی در کشور امارات را گرفته‌اند و به دنبال نهایی‌کردن فرآیند انتخاب ورزشگاه مدنظرشان هستند.

آبی‌ها دو ورزشگاه راشد و آل‌مکتوم را مدنظر دارند که ورزشگاه راشد، میزبان مسابقات خانگی شباب‌الاهلی است و فردا (سه‌شنبه) هم از تقابل تیم‌های ملی ایران و قطر میزبانی خواهد کرد و ورزشگاه آل‌مکتوم هم به باشگاه النصر امارات تعلق دارد. گفته می‌شود تا ساعات آینده، انتخاب یکی از این دو ورزشگاه از سوی مسئولان باشگاه استقلال نهایی خواهد شد که احتمال اینکه ورزشگاه راشد بعد از میزبانی از نبرد تیم‌های ملی ایران و قطر، از مصاف استقلال و النصر میزبانی کند، دور از ذهن نیست؛ آن‌هم در حالی‌که ورزشگاه راشد ظرفیتی حدوداً 12 هزار نفری دارد و ورزشگاه آل‌مکتوم هم می‌تواند از حضور 15 هزار تماشاگر میزبانی کند.