غولی از شرقِ آسیا رقیب احتمالی خاتون می‌شود

رقابت‌های مرحله گروهی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا شب گذشته با ثبت یک اتفاق تاریخی برای فوتبال ایران پرونده‌اش بسته شد. خاتون در قامت پرافتخارترین تیم زنان ایران با کسب 10 عنوان قهرمانی، توانست دست به کار بزرگی بزند و برابر حریف نامدار تایلندی خود (کالج اسکالرز)، با وجود آنکه گل اول را دریافت کرد، کامبک زد و بردی 2 بر یک را به‌دست آورد تا شاگردان مرضیه جعفری یکی از 8 تیم صعودکننده به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان زنان آسیا باشند .

خاتون در شرایطی موفق شد که در جمع 8 تیم برتر فوتبال زنان آسیا حضور پیدا کند که چنین دستاوردی در تاریخ فوتبال باشگاهی و ملی زنان ایران بی‌سابقه است. اتفاق مهم اینکه در حالی ایران در بین 8 تیم برتر نخستین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا نماینده دارد که کشورهایی چون فیلیپین و تایلند و البته هند که در فوتبال زنان جزو کشورهای موفق محسوب می‌شوند، نماینده‌ای در مرحله یک‌چهارم نهایی ندارند و این مسئله ارزش کار شاگردان جعفری را دوچندان می‌کند.

دوم و سوم فروردین‌ماه، موعد انجام مرحله یک‌چهارم نهایی

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی برنامه‌ریزی اولین دوره لیگ قهرمانان زنان آسیا را انجام داده که قرار مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی، 22 و 23 مارچ 2025 (دوم و سوم فروردین‌ماه 1404) به انجام برسد و تکلیف تیم قهرمان این رقابت‌ها هم قرار است در خردادماه سال آینده معلوم شود. خاتون در کنار اینچئون هیوندای کره‌جنوبی، ابوظبی امارات، ووهان جیانگدای چین، ملبورن‌سیتی استرالیا، اوراواردز ژاپن، هی‌چی‌مین‌سیتی ویتنام و بلو وال تایچونگ چین‌تاپیه، تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان زنان آسیا هستند.

خاتون در سید دوم چشم‌انتظار حریفی از شرق آسیا

اینچئون هیوندای کره‌جنوبی، ملبورن‌سیتی استرالیا و اوراواردز ژاپن توانستند در قامت تیم‌های سرگروه به مرحله یک‌چهارم نهایی برسند و عنوان بهترین تیم دوم هم به هی‌چی‌مین‌سیتی ویتنام رسید تا این 4 تیم، میزبان مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی باشند و در طرف مقابل جدول، نام تیم‌های ابوظبی امارات، ووهان جیانگدای چین و خاتون ایران در کنار بلو وال تایچونگ چین‌تایپه به چشم می‌خورد که هنوز زمان برگزاری قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی از سوی (AFC) مشخص نشده است.

در انتظار دوئل انتقامی با رقیب کره‌ای؟

خاتون ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی طبق قوانین وضع‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، قطعاً با تیم ملبورن‌سیتی که همگروه‌اش در مرحله اخیر مسابقات بود، رقابت نخواهد داشت و یکی از 3 تیم اینچئون هیوندای کره‌جنوبی، اوراواردز ژاپن و هی‌چی‌مین‌سیتی ویتنام رودرروی شاگردان مرضیه جعفری قرار می‌گیرند که فصل گذشته و در حین انجام مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا، خاتون تجربه رویارویی با حریف کره‌ای را به‌دست آورد و با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد.

نام غولِ ژاپنی و قهرمان فوتبال ویتنام هم روی میز است

اوراواردز در مرحله گروهی عملکردی خیره‌کننده داشت و در 3 بازی، 21 گل زد و بدون گل خورده به مرحله حذفی رسید و هی‌چی‌مین‌سیتی ویتنام هم با 2 برد و یک باخت برابر حریف ژاپنی راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. آنچه واضح است اینکه هر 3 تیم که از بلوک شرق آسیا هستند، می‌توانند رقبای سرسختی برای خاتون باشند و باید دید در مرحله بعدی رقابت‌ها، کدامیک از این 3 تیم در قالب تک‌مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف نماینده تاریخ‌ساز ایران خواهد رفت.