انتقاد شدید ژابی آلونسو از عملکرد شاگردانش

 تساوی 2-2 بایرلورکوزن مقابل هولشتاین کیل، در حالی رقم خود که شاگردان ژابی آلونسو در صدمین حضور این مربی روی نیمکت ورکسلف، خیلی زود از حریف‌شان در بای آرنا پیش افتادند؛ اما در ادامه نتوانستند از برتری خود دفاع کنند تا سه امتیاز را از دست بدهند.

به نقل از اسکای آلمان؛ حال ژابی آلونسو در کنفرانس خبری پس از بازی به‌شدت از بازیکنانش انتقاد کرده و اعتقاد دارد آن‌ها حریف‌شان را دست کم گرفتند. به نظر آلونسو دو گل زود هنگامی که زدند، تأثیر منفی روی ذهنیت‌شان گذاشت.

فکر کردیم بازی تمام شده است

    من از عملکردمان راضی نیستم. تقصیر خودمان بود و ما هوشمندانه بازی نکردیم. ما فکر می‌کردیم بازی تمام شده؛ اما در فوتبال باید با همان شدت اولیه بازی‌تان را ادامه دهید. ما خیلی منفعل بودیم و پس از یک بازی بزرگ در لیگ قهرمانان اروپا، ذهنیت مناسبی برای این بازی نداشتیم.

عطشی برای گلزنی نداشتیم

    ما روی بازی کنترل داشتیم؛ اما بدون این رویکرد که بخواهیم گل سوم را بزنیم. گل اول هولشتاین کیل و آن هم درست قبل از پایان نیمه اول، سیگنالی بود که شرایط می‌تواند خطرناک شود.

درس‌مان را یاد گرفتیم

    بزرگ‌ترین اشتباه ما در نیمه اول رقم خورد؛ زیرا ما نمی‌دانستیم باید چگونه بازی را پس از آنکه دو گل پیش افتادیم، اداره کار کنیم. ما به اندازه کافی باهوش نبودیم و زمانی که باید بیش‌تر تمرکز می‌کردیم، به خود مغرور شدیم. اکنون (از این اشتباه) یاد خواهیم گرفت.