سوارکاری در امارات، عامل انتقال سردار آزمون به الاهلی!

وقتی سردار آزمون در نقل و انتقالات تابستانی پیشنهادهای اروپایی خود را رد کرد و با قراردادی به ارزش ۵ میلیون یورو به باشگاه الاهلی امارات پیوست تا همبازی سعید عزت اللهی شود با انتقادات زیادی روبرو شد. آزمون از تیم بایر لورکوزن قهرمان بوندسلیگا به تیم دوم لیگ امارات رفته. تیمی که ۹ امتیاز با صدر جدول فصل گذشته فاصله داشت. آزمون دو فصل دیگر با بایرلورکوزن قرارداد داشت. اما ژابی آلونسو سرمربی این تیم به دلیل غیبت غیرموجه در تمرینات او را از حضور در تمرینات گروهی منع کرده بود. درواقع سردار آزمون به دلیل اختلاف نظر با ژابی آلونسو در برنامه‌های تاکتیکی این مربی اسپانیایی در بایرلورکوزن جایی نداشت، به همین دلیل با وجود داشتن پیشنهادی جدی از سوی باشگاه سویا، این مهاجم ایرانی ترجیح داد به جای ادامه حضور در فوتبال اروپا به شباب الاهلی امارات بپیوندد و فوتبالش را در قاره آسیا ادامه دهد.

انتقال سردار از آلمان به امارات برای رسانه‌ها هم شوک‌آور بود به طوری روزنامه بیلد آلمان برای توجیه این تصمیم آزمون پای علاقه او به سوارکاری را به میان کشید و مدعی شد چون ورزش سوارکاری در امارات بسیار محبوب است، آزمون هم به دلیل علاقه زیادش به این رشته ورزشی ترجیح داده امسال در امارات زندگی کند. البته این ادعا چندان پربیراه هم نیست و او صاحب بیش از ۵۰ اسب مسابقه‌ای است و زمان زیادی را به این ورزش اختصاص می‌دهد. اگرچه تصمیم سردار برای حضور در امارات چندان برای طرفداران فوتبال خوشایند نبود و باعث کاهش لژیونرهای ما در فوتبال اروپا شد اما درخشش این روزهای آزمون در ترکیب شباب الاهلی نشان می‌دهد حال او در امارات خوب است.

سردار در ۸ بازی که برای الاهلی به میدان رفته عملکردی فوق العاده داشته است. او در ۸ بازی اخیر تیم اماراتی ۸ گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده است. مجموع دقایقی که آزمون در ترکیب الاهلی قرار گرفته، ۵۹۹ دقیقه است. یعنی او هر ۶۶ دقیقه یک تأثیر مستقیم روی گل‌های الاهلی گذاشته و یک آمار فوق‌العاده را به نام خود سند زده. همچنین او هر ۷۴ دقیقه یک گل زده و توانسته به مهاجم اصلی الاهلی و همچنین یکی از مدعیان اصلی آقای گلی لیگ امارات تبدیل شود.

 

حال خوب سردار ایرانی در امارات/ خوش‌یمنی اسب‌ها برای آزمون!

هدف؛ کفش طلای ادنوک لیگ

بررسی جدول بهترین گلزنان لیگ امارات نشان می‌دهد که سردار شانس بالایی برای تصاحب کفش طلا دارد. در پایان هفته چهارم ادنوک‌لیگ، عادل تارابت، مهاجم مراکشی النصر که سابقه حضور در بنفیکا و میلان را در کارنامه دارد، موفق شده نام خود را برای کسب عنوان بهترین گلزن سر زبان‌ها بیاندازد. او ۵ گل زده و به تنهایی صدرنشین است اما ۳ بازیکن نام‌آشنا و مشهور با ۴ گل در تعقیب تارابت هستند. سردار آزمون ، مهاجم ایرانی الاهلی ۴ گل زده و با ادامه این روند یکی از جدی ترین مدعیان کسب آقای گلی در لیگ امارات خواهد بود. قطعا حال خوب لژیونرها در تیم‌های باشگاهی شان منجر به عملکرد خوب آنها در تیم ملی خواهد شد و به نظر می‌رسد سردار هم با بازگشت به روزهای اوج بیش از پیش برای تیم ملی خواهد درخشید. فعلا که اسب‌ها برای شماره ۲۰ تیم ملی ایران خوش یمن بوده‌اند.