تن‌هاخ در تلاش برای بقا در منچستر

منچستریونایتد امشب در اولدترافورد میزبان اسپرز است و نتیجه این بازی تأثیر زیادی روی تصمیمات مدیران باشگاه دارد. نتایج یونایتد آنقدر نوسان دارد که با یک شکست دیگر احتمال برکناری اریک تنهاگ قوت می‌گیرد، حتی نشریه دیلی‌میل در گزارشی مدعی شده سرمربی هلندی برای بقا روی نیمکت منچستر، سه بازی دیگر فرصت دارد. قرمز‌ها از پنج بازی فقط هفت امتیاز گرفته‌اند و این نتیجه برای منچستری‌ها قابل قبول نیست. در واقع قهرمانی در جام‌حذفی انگلیس تنهاگ را در رأس کار حفظ کرد، وگرنه انتقاد‌ها از او هنوز فروکش نکرده است. تنهاگ قبل از رویارویی با تاتنهام از هواداران خواسته صبوری بیشتری به خرج دهند: «معتقدم ما تیم خوبی داریم، ولی باید با ‌تیم کار کنیم و این زمان لازم دارد. من هم مثل شما دوست دارم هرچه سریع‌تر موفق شویم، ولی از هواداران می‌خواهم صبور باشند. ما ‌در دو فصل گذشته موفق بودیم و باید سخت تلاش کنیم تا باز هم ‌موفقیت‌های بیشتری به دست بیاوریم.»

سرمربی منچستر همچنین از همه خواست نسبت به تیمش بی‌انصافی نکنند: «شما باید منصف ‌باشید. در دو فصل گذشته دو جام به دست آوردیم و جاه‌طلب ‌هستیم. می‌خواهیم یک جام دیگر به دست بیاوریم و هدف و ‌جاه‌طلبی‌هایمان حد و مرز ندارد. در هر بازی برای پیروزی به میدان ‌می‌رویم و برایمان مهم نیست که حریف کدام تیم است. مشکل اصلی ما گل نزدن به اندازه کافی است. نکته ‌کلیدی این است که تیم باید بیشتر گل بزند. ما بازیکنانی داریم که ‌توانایی گلزنی دارند. این روشن است. می‌بینید که در هر بازی چه ‌فرصت‌هایی ایجاد می‌کنیم، ولی نمی‌توانیم به اندازه کافی گل بزنیم.»

تیم لندنی نیز شرایطی مشابه منچستر دارد با این تفاوت که کادر فنی‌اش کمتر از تنهاگ تحت فشار است. تاتنهام هم از پنج بازی، هفت امتیاز کسب کرده، اما تفاضل گل بهتری دارد. فصل پیش تاتنهام بازی رفت را در خانه از منچستر برد. هواداران اسپرز امیدوارند تاتنهام امشب نیز همان موفقیت را تکرار کند. آنگه پوستکوگلو، سرمربی تاتنهام پیش از رویارویی با منچستر از همتای هلندی‌اش دفاع کرد: «یک مربی همیشه تحت فشار است. به نظرم اریک در یک کار واقعاً دشوار قرار دارد. او واقعاً خوب کار کرده است. او مدام می‌گوید که دو جام برده و این کم‌اهمیت نیست. همه مدام به خودم این را می‌گویند، این تنها کاری است که باید انجام دهم، اما این تمام کاری نیست که یک مربی باید انجام بدهد، چون وقتی این کار را انجام می‌دهید همیشه چیز‌های بیشتری وجود دارد. تنهاگ یک کار بزرگ و دشوار انجام داده و بیشتر از این باید حمایت شود.»