قهرمانی غرورآفرین ایران در مسابقات جهانی تنیس

مرحله نیمه نهایی انفرادی و فینال دونفره رقابت‌های تور جهانی تنیس جوانان( J60 ) در زمین‌های تنیس مجموعه استقلال تهران برگزار شد.

در مرحله نیمه نهایی بخش انفرادی پسران، پارسا اشجاری موفق شد با نتیجه 2-6 و ‌1-6 از سد کریم بیلرلی از ترکیه عبور کند و راهی فینال شود و در بازی دوم کیارش حنیفی با نتیجه 4-6 و 4-6 مقابل تنیسور روسیه شکست خورد.

در بخش دختران نیز یاسمن یزدانی 3-6 و 4-6 از سد نیلی عطفی عبور کرد و ارغوان سپهر با نتیجه 0-6 و 1-6 مقابل کیمیا ثاقب تهرانی نتیجه را واگذار کرد.

در بخش دختران نیز یاسمن یزدانی با نتیجه 2 بر یک مقابل ویتوریا اگوروا از روسیه به پیروزی رسید و کیمیا ثاقب تهرانی با نتیجه 4-6 و 4-6 ویکتوریا سدووا را شکست ‌داد تا در فینال بازی ها تهرانی با یزدانی مسابقه دهد و اشجاری به مصاف نماینده روسیه برود.

در فینال دونفره نیز زوج حنیفی – اشجاری از ایران با نتیجه 2-6 و 4-6 مقابل تیم ترکیه به پیروزی رسیدند و صاحب عنوان قهرمانی شدند و در بخش دختران نیز تیم یاسمن یزدانی از ایران و ویکتوریا سدووا از روسیه با نتیجه 2 بر یک نمایندگان هند و روسیه را شکست دادند تا تکلیف نفرات برتر این بخش نیز مشخص شود.

در جدول اصلی بازی‌ها نمایندگانی از کشورهای ایران ایران، روسیه، ترکیه، آلمان، قزاقستان و عراق حضور دارند و امروز با انجام دیدارهای پایانی بخش انفرادی تکلیف قهرمانان هفته نخست مشخص می‌شود.

همچنین هفته دوم مسابقات (J100 ) از امروز با انجام جدول مقدماتی در زمین‌های باشگاه تنیس آپت استقلال تهران آغاز و 14 شهریورماه با انجام دیدارهای فینال به پایان می‌رسد.

گفتنی است سرداوری این دوره از رقابت‌ها بر عهده امین مهدویان سرداور نشان سفید کشورمان است و امیر همایون صدری مدیریت بازی‌ها را بر عهده خواهد داشت.