یکی از مقصران اصلی حذف تیم‌ ملی فوتسال

روز گذشته تیم ملی فوتسال کشورمان در کمال شایستگی در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ ازبکستان ۴ بر ۳ مغلوب مراکش شد و از صعود به مرحله یک چهارم این رقابت‌ها جا ماند.

در مورد حذف تیم‌ملی در این رقابت‌ها نکاتی وجود دارد و این شکست را نمی توان تنها بر عهده وحید شمسایی و کادر فنی وی دانست. آنها با توجه به توان و امکانات خود پای در عرصه این رقابت‌ها گذاشتند و تمام تلاش خود را انجام دادند که در مورد نکات فنی کارشناسان و پیشکسوتان این رشته می توانند صحبت کنند.

اما بدون شک یکی از مقصران این ناکامی ریاست فدراسیون فوتبال بوده با تصمیمهای جزیره ای خود در فدراسیون که حتما باید یکی از اعضای هیات رئیسه را به سمت مسوول کمیته ای در فدراسیون انتخاب کند.

اعتراض پیشکسوتان و اصرار بر مدیریت اصولی بر فوتسال

حدودا ۲ سال پیش بود که ریاست فدراسیون فوتبال علی رغم اعتراض شدید پیشکسوتان فوتسال با تصمیم عجیبی احسان اصولی را به عنوان رئیس کمیته فوتسال معرفی کرد که وی هیچ سابقه ای در عرصه مدیریت ورزشی به خصوص فوتسال نداشته است.

در حالی این انتخاب انجام شد که عملکرد ضعیف اصولی در زمان مدیریتش بر ریاست هیات فوتبال مشهد همیشه مورد انتقاد پیشکسوتان خراسان بوده است و به گفته این پیشکسوتان وی فوتبال خراسان را به خرابه ای تبدیل کرد تا جایی که دیگر نامی از فوتبال این استان نیست.

اصولی از زمان حضورش در کمیته فوتسال همان شیوه مدیریت قبلی خود را دنبال می‌کرد تا جایی که در کمیته فوتسال بیشتر به دنبال سفر توریستی و مطرح کردن نام خود در رسانه ها بود.برای مثال حضور بی ارتباطش در قرعه کشی جام جهانی که قانونا باید سرپرست تیم و یا سرمربی تیم ملی در این مراسم حضور داشته باشند و یا اینکه سفرهای دیدارهای تدارکاتی تیم‌ ملی در کشورهای مختلف بوده است.

در جهانی ازبکستان در همان اول به جای اینکه وی در کنار تیم ملی باشد به همراه احسان محمدی مدیر رسانه این تیم با گردش گری در سطح شهر بخارا با دنبال ساخت کلیپ توریستی و گردشگری برای صفحات مجازی خود بودند.

اصولی حوزه فعالیتش را با توریست و ورزش اشتباه گرفته است

ظاهرا رئیس کمیته فوتسال حوزه مسوولیت خود را در ورزش و توریست اشتباه گرفته است و موفقیت تیم ملی در بازیهای آسیایی را مدیون مدیریت موفق خود می داند.

اما غافل از اینکه موفقیت تیم‌ ملی در بازیهای آسیایی با توجه به نیرو و پتانسیل انسانی بالا در فوتسال کشورمان بوده است. که در سالیان گذشته هم با مدیریتهای قبلی با ۱۲ عنوان قهرمانی در آسیا شاهدش بودیم و دستاورد جدید نیست. وی با تصمیماتی سلیقه ای و جزیره ای که در طول دوره مدیریت خود در کمیته فوتسال داشته نه تنها موفقیتی نداشته است بلکه باعث حذف ناباورانه تیم ملی در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی هم شده است.

وی در طول ۲ سال از حضورش دائم در گفت وگو با رسانه ها از یک برنامه مطمئن و بازیهای تدرکاتی قبل از حضور در جام جهانی با تیم‌های بزرگ دنیا از قبیل اسپانیا پرتغال و...سخن می گفت که در عمل فقط توانستیم ۲ بازی با تیمهای‌ درجه ۳ آسیایی قبل از رقابت‌های جهانی داشته باشیم. و اینکه چرا قراداد سرمربی تیم ملی و کادر فنی وی باید در روز کنفرانس خبری و در آخرین اردوی تیم ملی قبل از جام جهانی نهایی شود؟

انتخاب اشتباه رئیس کمیته فوتسال و سکوت خبری در جام جهانی

البته این پایان کار تصمیمات عجیب غریب رئیس کمیته فوتسال در این حوزه نیست. قبل از اعزام تیم ملی به جام جهانی وی در حالی احسان محمدی را به عنوان مدیر رسانه تیم ملی معرفی می کند که وی هیچ سابقه و اطلاعاتی از قوانین مدیا تیم‌های ملی و فیفا ندارد.

عملکرد ضعیف رسانه ای وی در بازی های جهانی ازبکستان گواه این‌ موضوع است و ما عملا شاهد سکوت خبری در تیم ملی در بازیهای جهانی بودیم که با یک سرچ در سایت فدراسیون به راحتی قابل اثبات است. آنچه در این مدت ما در سایت و کانال تلگرام شاهدش بودیم ساخت کلیپ و تصویر توسط عکاس روابط عمومی بوده است.

ظاهرا وی مسولیت خود در فدراسیون فراموش کرده است که در ابتدای هر مطلبی در سایت این فدراسیون در ابتدا نام خود را ذکر می کند.

با شروع اردوی تیم‌ ملی سایت سازمان لیگ عملا تعطیل شد

اصولی در حکمی دیگر محمدی را بعنوان مسوول سازمان لیگ فوتسال معرفی می کند که وی با سه عنوان مسوولیت در فدراسیون فوتبال بعنوان ابوالمشاغل فدراسیون مطرح است و با انتخاب وی بعنوان مدیر روابط عمومی ضربه رسانه ای دیگر به ریشه فوتسال می زند.

سایت سازمان لیگ وظیفه انتشار اخبار و مطالب لیگ های مختلف کشور را بر عهده دارد و منبعی برای دیگر رسانه ها و باشگاه‌های فوتسال است.

اما عملا با انتخاب محمدی بعنوان مدیر روابط عمومی سازمان لیگ، سایت این سازمان با توجه به مسوولیت وی در تیم‌ملی از ابتدای اردوهای این تیم به دلیل مشغله کاری در فدراسیون و تیم ملی تعطیل می شود. به گونه ای که با توجه به برگزاری لیگهای پایه و... دیگر هیچ خبری از فوتسال از ۱۹ شهریور تا با امروز روی خروجی سایت سازمان لیگ منتشر نگردیده است.

یکی از مقصران اصلی حذف تیم‌ ملی فوتسال