حسن رنگرز: سند موفقیت کشتی به نام من و بنا نیست

رنگرز در خصوص وضعیت کشتی فرنگی در المپیک و حال حاضر صحبت کرد.

حسن رنگرز روز چهارشنبه در گفت‌وگویی بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل کشتی فرنگی کشورمان در عرصه المپیک نمود پیدا کرد، خاطر نشان کرد: زمانی که در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن توانستیم به سه مدال طلا برسیم می‌توانستیم این نتیجه را در المپیک‌های دیگر تکرار کنیم اما اینکه این کار تکرار نشد، به طور قطع می‌بایست در موعد خودش آسیب شناسی می‌شد. در دنیای ورزش چیزی به عنوان پیش‌بینی وجود ندارد اما آن‌چیزی که وجود دارد شما برنامه‌ریزی می‌کنید و جزئیات را می‌بینید و از تیم پشتیبان بهره‌مند می‌شوید.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: یک سری امکانات سخت‌افزاری و اعتبارات مرتبط با تدارکات برای تیم‌های ملی وجود دارد که فدراسیون به بهترین نحوه و شایسته‌ترین شیوه ممکن آنان را تامین کرد. زمانی تمامی بستر لازم برای مدال فراهم باشد کسب نتیجه چیز غیر ممکن نخواهد بود.

رنگرز همچنین در خصوص الگوبرداری از سایر کشورها نیز گفت:پیش از آنکه وارد چرخه انتخابی تیم ملی شوم تاکید کردم که ما نمی‌توانیم از الگوی روس‌ها و آمریکایی‌ها به صورت صد درصد کپی برداری کنم اما با توجه به مختصات فنی کشتی کشورمان به یک الگوی بومی خواهیم رسید. در ۲ سال گذشته التزام و تعهد فدراسیون و کادر فنی به چرخه انتخابی تیم ملی و احترام به خروجی این چرخه باعث شد سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی ۲مدال‌آور پاریس در سن ۲۱ سالگی موفق شوند که کار بزرگی را رقم بزنند.

وی تصریح کرد: به شخصه هیچ تعارضی میان کسب نتیجه و قانون موجود نمی‌بینم اگر هزینه قانون‌گرایی و قانون‌مداری را پرداخت کنیم و در این مسیر صبور باشیم به طور قطع در میان مدت نتایج فوق‌العاده‌ای بدست خواهد آمد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص اینکه عملکرد موفقیت آمیز تیم ملی در پاریس شخصی نبوده بلکه با تلاش یک مجموعه بدست آمد تصریح کرد: در این مسیر یک مجموعه‌ای از انسان‌های شریف در جایگاه مختلف از جمله والدین، کشتی‌گیر، رئیس هیات کشتی شهرستان، رئیس اداره ورزش و جوانان و ‌مربیان سازنده برای این موفقیت زحمت کشیدند. لذا در این مسیر مربیان و سرمربیان تیم‌های‌های ملی جزئی از فرآیند بوده و نمی‌توان سند شش‌دانگ را به نام حسن رنگرز و یا محمد بنا بزنیم. مربیان سازنده اولاتر از همه هستند چرا که بدون دیده شدن و منابع مالی محدود در هوای گرم با حداقل امکانات روزانه ۸ تا ۹ ساعت زمان خود را صرف سازندگی کشتی می‌کنند.

وی همچنین در خصوص تغییرات در کادر فنی تیم ملی گفت: به سبب برخی مشکلات فرزاد ایمانعلی‌زاده و مجید رمضانی در شهرستان اندیشمک و نوشهر دچار مشکلاتی بودند و پیشنهاد کردند که برای رسیدگی به این موضوع در شهرهای خود به سازندگی ادامه دهند. طالب نعمت‌پور هم به سبب پاره‌ای از دغدغه شخصی و مسائل خانوادگی همکاری را در کوتاه مدت و موقت نداشت ما نیز بلافاصله روح‌الله ده‌ملایی، حمزه ارقش و محمد صفرزاده را به کادر فنی اضافه کردیم. ده ملایی سال گذشته در ۴ رده سنی شاگردانش در تیم ملی حضور داشتند و همچنین باتوجه به اینکه خوزستان مهد کشتی فرنگی به حساب می‌آید نیز حمزه ارقش مربی سازنده سعید اسماعیلی به کادرفنی اضافه شد. صفرزاده و مهدی علیاری نیز به عنوان مربی سازنده از تهران از رده سنی جوانان به تیم ملی بزرگسالان اضافه شدند.