پای دروازه‌بان‌ها هم در جام جهانی به گلزنی باز شد

  تیم ملی فوتسال لیبی نماینده سوم قاره آفریقا در جام جهانی ۲۰۲۴ ، برای اولین‌بار پیروزی در صحنه بزرگ را برابر نیوزلند تجربه کرد. این اتفاق تاریخی برای لیبی در شرایطی به ارمغان آمد که دروازه‌بان آن‌ها ابوخاشیم در ثانیه‌های پایانی با یک ضربه از محوطه خودی به سوی دروازه حریف موفق به گلزنی شد تا به اولین گلری در جام جهانی 2024 بدل شود که پایش به گلزنی باز شده است. فراس، سومین گل لیبی را مقابل نیوزیلند به ثمر رساند و حتی تا آستانه کلین‌شیت در آوردگاه بزرگ پیش رفت که در ثانیه پایانی دروازه‌اش توسط دیتفورت باز شد. اگرچه او پس از دریافت این گل و شیطنتی که داشت، از سوی داور اخطار زرد گرفت.

فراس ابوخاشیم در دوران آماده‌سازی تیم ملی لیبی در بوسنی و مراکش و در مسابقات تدارکاتی نمایش قابل قبولی داشت و عملکرد او باعث شد تا محافظ اصلی قفس توری تیم ملی کشورش در جام جهانی 2024 باشد. با این حال، او روزهای عذاب‌آور و سختی را پیش‌روی دارد و قطعا در دو جدال بعدی برابر اسپانیا و قزاقستان کار بسیار سختی را در مصاف با ستاره‌های بزرگ آن‌ها و ضربات بی‌رحمانه‌شان خواهد داشت.

 دروازه‌بان 28 ساله المپیک لیبی، حتی در صورت عدم راهیابی تیم ملی لیبی به مرحله حذفی، یک رکورد را در جام جهانی 2024 به نام خود ماندگار کرد و در حال و حاضر تنها و البته اولین دروازه‌بان گلزن آوردگاه ازبکستان به‌شمار می‌رود.

با توجه به سیستم‌ پاورپلی تیم‌ها و قابلیت بازی با پای معرکه گلرهای بزرگ در جام جهانی 2024، به زودی شاهد گل‌های دیگر از سایر دروازه‌بان‌ها خواهیم بود.