عملکرد خیره کننده تراکتور در نقل و انتقالات+عکس

باشگاه تراکتور تبریز در پنجره تابستانی یکی از فعال‌ترین تیم‌های لیگ برتر بوده و توانسته در بخش کادرفنی و بازیکنان، بهترین نفرات را به خدمت بگیرد و نتیجه این خریدها را نیز در سه هفته ابتدایی لیگ برتر با کسب 7 امتیاز دیده است. اگرچه هنوز پنجره تابستانی به صورت کامل بسته نشده اما لیست تراکتور نشان می‌دهد که عمده فعالیت این تیم به پایان رسیده و آنها خود را آماده یک فصل پرفشار با اسکوادی پرستاره می‌کنند.

تراکتور در این پنجره علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، علیرضا آرتا، عارف غلامی، پویا پورعلی، مهدی ترابی و مهدی عبدی را از سهمیه لیگ برتری به خدمت گرفت. همچنین سوکول چیکالشی، ایگور پوستونسکی و تامی اشتراکالی سه خرید خارجی تیم تراکتور محسوب می‌شوند تا این تیم در مجموع 10 خرید بزرگسال را ثبت کند.

احسان مرادیان، ارسلان مطهری، سیامک نعمتی، محمد حسینی، صفا هادی، گوستاوو واگنین، میلوش دلتیچ و احتمالا محمد آقاجان‌پور نیز هشت بازیکن خروجی این تیم محسوب می‌شوند. مقایسه لیست ورودی و خروجی تراکتور به وضوح نشان می‌دهد که این تیم به بهترین شکل ممکن تقویت شده و نسبت به فصل گذشته از نظر نیروی انسانی قدرتمندتر شده است.

با این حال مرور لیست کامل تراکتور نکات جالب‌تری را هم نشان می‌دهد:

 

دروازه‌بان: 1 علیرضا بیرانوند، 2 حسین پورحمیدی (عرفان نجاری)

دفاع مرکزی: 3 شجاع خلیل‌زاده، 4 عارف آقاسی، 5 عارف غلامی، 6 علیرضا آرتا (میلاد کر)

دفاع راست: 7 دانیال اسماعیلی‌فر، 8 مهدی شیری

دفاع چپ: 9 محمد نادری (سعید کریم‌آذر)

هافبک: 10 ایگور پوستونسکی، 11 ریکاردو آلوز، 12 مهدی حسینی، 13 پویا پورعلی

(امیرعلی خرمی، محمدرضا شکیب خو، امیررضا فیروزبخت)

وینگر: 14 مهدی ترابی، 15 محمد قنبری، 16 امیرحسین حسین‌زاده، 17 سجاد آشوری

(مهدی هاشم‌نژاد، ارشیا حاتمی)

مهاجم: 18 مهدی عبدی، 19 رحمان جعفری، 20 سوکول چیکاشی، 21 تامی اشتراکالی

(امین ایمری، امیررضا جدی)

2071394

مهم‌ترین چالش تیم تراکتور حضور یک بازیکن اضافه در فهرست نقل و انتقالات این تیم است. سرخپوشان تبریزی که نامه قرارگیری امیرحسین حسین‌زاده در لیست زیر 25 ساله را داده‌اند، هنوز از کمیته تعیین وضعیت جوابی نگرفتند تا به این ترتیب با چالش خاصی در این مسئله مواجه باشند. در صورتی که حسین‌زاده از لیست بزرگسالان خارج شود، آنها مشکلی برای ثبت قرارداد همه بازیکنان نخواهند داشت اما در غیر این صورت باید با یک بازیکن وداع کنند.

نکته مهم اینکه در روزهای گذشته شایعات زیادی یپرامون جدایی رحمان جعفری وجود داشت. او یک پیشنهاد هم دارد اما فعلا دراگان اسکوچیچ با جدایی این بازیکن مخالفت کرده اما ممکن است پاسخ کمیته تعیین وضعیت، یک بازیکن از بین او و محمد قنبری را به در خروجی باشگاه هدایت کند.

با این حال نگاهی به اسکواد تراکتور نشان می‌دهد که این تیم در تمام پست‌ها غنی از بازیکن است و چه بسا بهترین نفرات ایران را در داخل زمین و نیمکت ذخیره خود می‌بیند. آنها هم اکنون 21 بازیکن بزرگسال را به همراه میلاد رک، سعید کریم آذر و مهدی هاشم‌نژاد دارند تا با 24 چهره سرشناس به استقبال رقبا بروند.

علاوه بر بیرانوند ، خلیل‌زاده و ترابی که در تیم ملی ایران حضور دارند، لیست تراکتور هشت بازیکن دیگر را باسابقه حضور در تیم ملی دارد که شاید از بین آنها عارف آقاسی، امیرحسین حسین‌زاده و عارف غلامی همچنان شانس خوبی برای دعوت به اردو در فیفادی بعدی باشند.

اگرچه تراکتور در تمام این سال‌ها اسکوادهای پرستاره را در اختیار داشته اما به نظر می‌رسد عمق اسکواد تیم کنونی تراکتور بهتر و بیشتر از هر زمان دیگری است، تیمی که با هدایت یک سرمربی سرشناس و کاربلد، به دنبال شکستن طلسم قهرمانی است.