شروع جنگ داخلی در بارسلونا

ویکتور فونت، نامزد سابق ریاست بارسا و بزرگترین مخالف خوان لاپورتا، امروز در کنفرانسی خبری به شدت نگران خود از وضعیت فعلی بارسلونا را اعلام کرد و از هیئت مدیره باشگاه خواست که انتخابات ریاست را در تابستان 2025 برگزار کند.

او که در دور قبلی انتخابات از لاپورتا شکست خورد، گفت: «این وضعیت ناامیدکننده بود و بدتر نیز شده است.» البته او کتمان نمی‌کند که از شروع خوب هانسی فلیک بسیار خوشحال است.

وضعیت فعلی بارسا:  «شروع فصل بارسا خوب بوده و خوشحالیم ولی در بیرون زمین این یکی از ناامید کننده‌ترین دورانی است که در تاریخ باشگاه به یاد می‌آورم. هیچ برنامه‌ای وجود ندارد و ما بداهه جلو می‌رویم. افراد خوب و آگاه کمی در ساختارهای باشگاه هستند و اینگونه اشتباهات مدیریتی نیز زیاد می‌شود. در داستانی پر از وعده‌هایی که محقق نمی‌شوند، دیگر هیچ قولی قابل قبول نیست.»

اقتصاد رو به سقوط بارسا:  «در بعد اقتصادی، من نمی‌دانم چندبار به ما گفته‌اند که از تونل بیرون آمده‌ایم و می‌توانیم به طور عادی کار کنیم، خوب، متأسفانه نه. این یک واقعیت است. اگر نتوانیم مشکل استودیو بارسا را ​​حل کنیم و نشان دهیم که باشگاه می‌تواند برای بازپرداخت بدهی‌ها سودآور باشد، نمی‌توان گفت که باشگاه از نظر مالی نجات یافته است. فروش بخشی از بارسا استودیو ریسکی است و این هم مشکلی را برای ما حل نکرد. ما دو سال بعد کجا هستیم؟ باید یک تجارت واقعی وجود داشته باشد و سهامداران فعلی افرادی هستند که ما آنها را نمی‌شناسیم. ناتوانی در نشان دادن اینکه بارسا می‌تواند سود ایجاد کند نگران کننده است. باشگاه 1.2 میلیارد یورو بدهی دارد و برای جبران باید سوددهی داشته باشیم.»

 

2079204

توافق با نایکی:  «نایکی در ماه می‌ قرارداد خوبی به باشگاه پیشنهاد داد و اکنون می‌گویند که آن را امضا نکرده‌ایم چون نخواستیم. این بی‌احترامی است.»

تیم مدیریت ورزشی:  «هیچ برنامه‌ای هم وجود ندارد و بارسا به صورت بداهه جلو می‌رود. اگر توپ وارد دروازه شود، همه خوشحال می‌شوند. ثبات در نتیجه‌گیری اهمیت بالایی دارد و اینجا نقش تیم مدیریت ورزشی اهمیت پیدا می‌کند. از 30 خرید باشگاه در سال‌های اخیر، فقط 8 نفر در هنوز فهرست هستند. تابستان را شروع می‌کنیم و می‌گوییم که اولویت هافبک و وینگر است و در نهایت اولمو را به خدمت گرفتیم و گفتیم که گوندگان به دلایل ورزشی رفته است در حالی که ما دوست نداشتیم این اتفاق بیفتد.»

رفتن ژوائوها:  «می‌گفتند مربی هر دو را می‌خواهد ولی تابستان تمام شد بدون اینکه یکی را هم حفظ کنند.»

 

ناکامی در خرید نیکو ویلیامز:  «ما تابستان را با شنیدن این اخبار که او را دوست داریم شروع کردیم و در پایان گفتند که در مورد بازیکنان باشگاه دیگری صحبت نمی‌کنیم. اما در ماه ژوئن که از نیکو حرف می‌زدند نیز او بازیکن اتلتیک بود. من می‌دانستم دارند ما را فریب می‌دهند. مردم ابتدا داستان باشگاه را باور می‌کنند اما بعد از اینکه ده بار چیزی را قول دادند و عملی نشد، مثل داستان چوپان دروغگو می‌شود.»

2079205

عدم دستیابی به فرپلی مالی:  «عدم کسب درآمد بیشتر و یا امضای قرارداد جدید با نایکی بارسا را خفه کرده است. امسال حتی در روز پایانی انتقالات هم خبری از بارسا نبود. باشگاه حتی نمی‌توانست قراردادهای جدید را ثبت کند. اگر کریستنسن مصدوم نمی‌شد، اینیگو و اولمو را الان داشتیم؟ جالب است که می‌گویند به قانون فرپلی مالی 1-1 نرسیده‌ایم زیرا نمی‌خواستیم.»

انتخابات زود هنگام:  «ما از هیئت مدیره می‌خواهیم که در تابستان 2025 انتخابات را برگزار کند. ما نیاز داریم که این تغییر در اسرع وقت انجام شود.»

رفراندوم برای خلع لاپورتا:  «ما همیشه این راه را در دسترس داریم ولی فقط باید در شرایط بسیار استثنایی استفاده شود. فقط در صورت وجود تخلفات، منطقی است. بدیهی است که منتفی نیست، اما الان این راه حل درستی نیست.»

2079206

رفتن گوندوگان :  «سال گذشته او ستاره تابستانی و بهترین خرید ما بود. فلیک دوست نداشت او برود ولی حقوق سه ماهش را دادیم و گفتیم به سیتی برگرد.»

 

توصیف خوان لاپورتا:   «آیا او یکی از بدترین رئیس‌های تاریخ معاصر بارسلونا است؟ بدون شک.