سعید مهری به وسیله دلال ها به پرسپولیس آمد؟

پرسپولیس هرچند شروع خوبی در نقل‌وانتقالات نداشت، اما با سرعت پایین و روالی دور از انتظار توانست بازیکنان مدنظر خوان کارلوس گاریدو را جذب کند. از خط دروازه و جذب آلکسی گندوز الجزایری گرفته تا دفاع چپ و راست، هافبک‌های مدنظر و مهاجم خارجی که در نهایت با جذب لوکاس ژوائو به نوعی لیست خرید سرخپوشان بسته شد. با این حال با وجود پر بودن لیست پرسپولیس سعید مهری، هافبک پیشین استقلال که مدتی در لیگ قبرس توپ می‌زد، سرخپوش شد.

باشگاه پرسپولیس پس از جذب آخرین بازیکن با اعلام خبر پایان نقل‌وانتقالات تابستانی این باشگاه به جذب آلکسی گندوز، فرشاد احمدزاده، ایوب‌العملود، علی علیپور، میلاد محمدی، عرفان ملاپور، عرفان شیروانی، یعقوب براجعه، لوکاس ژوائو و سعید مهری اشاره کرد. با این حال رضا درویش در حالی اقدام به جذب سعید مهری کرد که این بازیکن در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند و پرسپولیس مسعود ریگی، سینا اسدبیگی، محمد خدابنده‌لو و میلاد سرلک را در این پست تخصصی داشت و این بازیکنان به جز نفرات دیگری هستند که در پست هافبک وسط برای سرخپوشان به میدان می‌روند و عملاً گاریدو نیاز به بازیکنی در این پست نداشت و شاید تقویت دیگر پست‌ها می‌توانست اولویت بالاتری داشته باشد.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که جذب سعید مهری هم از جمله اتفاقات عجیب و غریب و البته مرسوم در فوتبال ایران است. بازیکنی که برای حضورش در لیست پرسپولیس باید یک بازیکن از لیست فعلی خارج شود تا بتواند در این فصل برای سرخپوشان به میدان برود. از اسدبیگی به عنوان بازیکنی نام برده می‌شود که احتمالاً در ساعات پایانی نقل و انتقالات از لیست خارج خواهد شد تا سعید مهری جای او را در لیست بگیرد. با این حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که از نظر فنی چه تفاوتی میان اسدبیگی و مهری وجود دارد که پرسپولیسی‌ها چنین اقدامی را صورت داده‌اند؟ آن هم در شرایطی که قرارداد اسدبیگی چیزی حدود ۱۲ میلیارد بوده و طبق آنچه گفته شده سعید مهری بیش از دو برابر این بازیکن به پرسپولیس پیشنهاد شده است!

طبق آنچه گفته شده، ایجنت ایرانی که خوان کارلوس گاریدو را به پرسپولیس لینک کرد و در نهایت این مربی اسپانیایی روی نیمکت سرخپوشان نشست، با گاریدو بسیار هماهنگ بوده و بازیکنانی که در اختیار دارد را به پرسپولیس می‌آورد. از آنجایی که عمق نفوذ ایجنت‌ها روی سرمربی اسپانیایی پرسپولیس هم زیاد شده، به نظر کار سختی برای اقدامات خود ندارند.

از جمله نکاتی عجیبی که در نقل و انتقالات رخ داد، ماجرای مذاکرات با ام‌بایه نیانگ، مهاجم سنگالی سابق میلان ایتالیا بود که به پرسپولیس نزدیک شده بود. طبق مذاکراتی که باشگاه پرسپولیس با این بازیکن داشت، قرار بر این بود مهاجم سابق میلان و امپولی با رقمی حدود ۱.۲ میلیون دلار به سرخپوش شود، اما همان ایجنت‌های معروف با گرفتن مندیت این بازیکن و مذاکره با باشگاه پرسپولیس رقم او را تا ۲.۵ میلیون دلار افزایش دادند که درویش هم از جذب این بازیکن منصرف شد.

نیانگ به جای پرسپولیس راهی وداد مراکش شد که در باشگاه پرسپولیس توضیحاتی درباره عدم جذب او مطرح کرد و نوشت: «مبلغ بالای درخواستی این بازیکن، معرفی چند ایجنت و درخواست‌های زیادی که هر بار مطرح می‌شد روند مذاکرات را به درازا کشاند به طوری که حتی درخواست‌هایی مثل در اختیار داشتن بادیگارد و… نیز مطرح شد که باشگاه پرسپولیس با تمام درخواست‌های معقول این بازیکن موافقت کرد.» نکته جالب توجه در اطلاعیه باشگاه پرسپولیس اشاره به معرفی چند ایجنت بود و دقیقاً نکته‌ای که باعث انصراف پرسپولیس از جذب این بازیکن شد. بیش از دو برابر شدن رقم پیشنهادی این بازیکن با تغییر ایجنت، همه چیز را تغییر داد تا در نهایت درویش برای جذب مهاجم به سراغ لوکاس ژوائو برود.

حالا در جذب سعید مهری هم با وجود توانایی‌های فنی این بازیکن و سابقه‌ای که در استقلال و تیم ملی داشته، اما یک نکته بسیار عجیب است. اینکه چنین بازیکنی ستاره این روزهای فوتبال ایران و بمب نقل و انتقالاتی نبوده و از نظر فنی هم فاصله چندانی با سایر هافبک‌های سرخپوشان پایتخت نداشته که پرسپولیس بخواهد هزینه دوباره‌ای برای خرید هافبک کرده و علاوه بر آن بازیکنی هم از لیست فعلی‌اش خارج کند.

آنچه مشخص است، باشگاه پرسپولیس برای اینکه بهانه‌ای به دست سرمربی خود ندهد، برای تن دادن به برخی تصمیمات او چاره‌ای نداشته تا بازیکنان مورد نظر او جذب شود، اما نمی‌توان به این نکته اشاره نداشت که برخی تصمیمات در نقل‌وانتقالات عجب بود. از جمله تغییر ایجنت برخی بازیکنان و جذب بازیکنانی که شاید پرسپولیس نیاز چندانی به آنها نداشت.