قلعه نویی مخصوصا به بیرانوند بازی داد

رسول کربکندی بازیکن و مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با مشرق، درباره انتقاداتی که نسبت به وضعیت زمین برگزاری دیدار تیم ملی مقابل قرقیزستان صرت گرفته اظهار داشت: متاسفانه ما زمین خوب در کشور نداریم و این فصل شرایط‌مان بدتر از همیشه شده است. برای نمونه ما همیشه در اصفهان دو زمین خوب در فولادشهر و نقش جهان داشتیم اما حالا علاوه بر آنها ورزشگاه تختی و آزادی تهران هم شرایط میزبانی ندارند که این یک نقطه ضعف برای فوتبال ما به شمار می‌رود.

*زمین فولادشهر چندان هم ناصاف نبود

وی افزود: البته عوامل باشگاه ذوب آهن در این باره خیلی زحمت کشیدند و حتی تمرینات و میزبانی مسابقات تیمشان را هم به خارج از ورزشگاه فولادشهر بردند تا این زمین برای مسابقات تیم ملی آماده شود. باید بگویم در این مدت هم روی زمین خیلی کار شد و برخلاف آنچه که از بالا به نظر می‌رسید زمین مطلوب نیست با لکه‌گیری‌های زیاد چمن ورزشگاه چندان هم ناصاف نبود و وقتی توپ روی آن قل می‌خورد برجستگی نداشت.

*قرقیزستان بهتر از اسمش بازی کرد

بازیکن سال‌های گذشته تیم ملی فوتبال کشورمان درباره شرایط تیم ملی در دیدار با قرقیزستان خاطرنشان کرد: ما در نیمه اول بهتر بودیم و تعجب‌آور این بود که تیم قرقیزستان تا چه اندازه پیشرفت کرده است. آنها یک فوتبال منظم و با برنامه را به نمایش گذاشتند و اصلاً ۱۰ نفره دفاع نمی‌کردند و در دقایقی هم تیم ملی ما را تحت تاثیر قرار می‌دادند. فوتبال تیم قرقیزستان مشخص کرد که دیگر نمی‌توان به نام تیم‌ها بسنده کرد.

انتظارت از آزمون‌ها بییشتر است

کربکندی اضافه کرد: شاید بازی ضعیف تیم ملی ما به خاطر ذهنیتی بود که بچه‌های ما از قرقیزستان در تصورشان داشتند. آنها فکر می‌کردند قرقیزستان یک تیم دست و پا بسته است و شاید یک گل با میزبانی ما نشان دهنده این موضوع باشد. به ویژه در نیمه دوم که فوتبال بچه‌های ما چنگی به دل نمی‌زد. ما از نفراتی مثل سردار آزمون انتظارات بیشتری داریم تا فوتبال با کیفیت‌تری را به نمایش بگذارند. ما در دقایقی از بازی چنان به بازیکنان حریف موقعیت و فرصت می‌دادیم که اگر مثلاً آن بازیکن در دقایق پایانی کمی با تجربه‌تر یا فرصت طلب‌تر بود و یا بیرانوند آن موقعیت تک به تک را نمی‌گرفت ممکن بود کار دستمان بدهد.

*دو سوم شوتهای تیم ملی به آسمان رفت

پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد: ما هم به جای اینکه برویم و سانتر کنیم و توپ روی دروازه حریف بریزیم بیشتر به شوت زدن بسنده کرده بودیم. ما سه برابر تیم مقابل شوت زدیم که این خیلی خوب است اما از ۶ شوت آنها، ۵ شوت‌شان درون چهارچوب بود. شاید شوت‌هایشان قدرت نداشت اما دروازه ما را تحت تاثیر قرار می‌دادند ولی دو سوم شوت‌های بچه های ما به آسمان رفت! انتظارات از تیم ایران بیشتر است.

بازی با امارات در امارات به نفع ماست

کربکندی همچنین درباره پیروزی امارات مقابل قطر و بازی بعدی تیم ملی مقابل همین تیم تصریح کرد: با توجه به اینکه تیم امارات اسم بزرگ‌تری نسبت به قرقیزستان دارد و سابقه قهرمانی باشگاه‌های آسیا را داشته طبیعتاً بازیکنان ما تفکر متفاوتی به میدان می‌روند. ضمن اینکه این بازی در خانه حریف برگزار می‌شود و آنجا شرایط چمن به مراتب به تیم ملی ما کمک می‌کند که بازی روان‌تری را هم به نمایش بگذاریم. انتظار داریم فوتبالیست‌هایی مثل سردار آزمون در چنین رقابت‌هایی کیفیت بیشتری را از خودشان نشان بدهند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم در بازی با قرقیزستان هم حضور چند جوان در ترکیب تیم ملی اتفاق خوبی بود که می‌تواند آینده تیم ملی را تضمین کند.