قلعه‌نویی: سیستم بازی تیم ایران هجومی شناور است

امیر قلعه نویی روز چهارشنبه در نشست خبری پیش از مسابقه با قرقیزستان در اصفهان افزود: نگرش ما بازی تهاجمی است و من همیشه در کارنامه مربیگری خود در باشگاه ها نیز بازی‌های پرگل و هجومی داشتم، سیستم ما شناور هجومی است اگرچه هزینه دادیم و ضرر هم کرده ایم اما مردم هم بازی هجومی دوست دارند.

وی ادامه داد: بازیکنان نیز به این نتیجه رسیده اند که باید رو به جلو مسابقه دهند و مهدی طارمی را آزاد گذاشتیم که در همه جای زمین برود.

سرمربی تیم فوتبال ایران تصریح کرد: سرمربی کنونی حریف شناخت کافی از تیم خود دارد، آنان سختکوش و دونده هستند و در کارهای دفاعی خوب عمل می کنند.

قلعه نویی اضافه کرد: شرایط خیلی خوبی داریم، بهترین اردوها را با انگیزه بالا پشت سر گذاشتیم، انتخاب شدگان تیم با همه انگیزه آماده حضور و مسابقه هستند.

وی با بیان اینکه هر لیستی منتقد دارد، ادامه داد: درباره جوان‌گرایی ما بازیکنان با انگیزه را برای پشتوانه سازی انتخاب می کنیم و معتقدیم جوان‌گرایی باید با شیب ملایم باشد تا بازیکنان جوان آسیب نبینند.

وی خاطرنشان کرد: با آنالیز کامل، لیست نهایی تیم ملی انتخاب شد و اینطور نبود که قبل از «فیفا دی»، دست به انتخاب بزنیم.

سرمربی تیم فوتبال ایران افزود: انتخاب لیست با رصد همه مسابقات رقم خورد و در اردوهای بعدی قطعا تغییراتی خواهیم داشت، برای من سن یک عدد است و هر کسی آماده باشد در فهرست نهایی جا دارد.

قلعه نویی ادامه داد: همکاران خوبی داریم و انتقادات را می پذیریم زیرا باعث پیشرفت می شود ، با منتقدان در ارتباط هستیم و جزو مشاوران ما هم هستند.

وی گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا مردم را خوشحال کنیم و بازیکنان نیز با انگیزه در پی شاد کردن مردم هستند.

سرمربی تیم فوتبال ایران گفت: دوره قبل جام جهانی ٢ مسابقه ما تشریفاتی شد یعنی ما همواره خوب و هجومی بازی کردیم.

قلعه نویی تصریح کرد: در «تورنمنت کافا» خواستیم به برخی بازیکنان استراحت بدهیم اما آنها با دل و جان در خدمت تیم بودند.

وی درباره علی دایی نیز گفت: او بازیکن بزرگی و الگویی برای امثال بازیکنانی همچون مهدی طارمی است.

وی افزود: از مسوولان استان اصفهان و کارخانه ذوب آهن تشکر می کنم که سبب شدند ورزشگاه فولادشهر شرایط میزبانی پیدا کند و ٧٠ میلیارد تومان برای بهبود آن هزینه شد.

قلعه نویی با بیان اینکه شاید مهر ماه نیز در این ورزشگاه حضور یابیم، تصریح کرد: زمین چمن مانند توپ، تاریخ انقضا دارد و استان هایی هم با ما همکاری نکردند اما اصفهان ما را یاری کرد و روند آماده‌سازی ورزشگاه به‌خوبی پیش رفت.

وی اضافه کرد: برخی بازیکنان فنی و وزنی و مدیر داخل زمین هم هستند و ما از بازیکنان بزرگ مانند طارمی، آزمون و جهانبخش می خواهیم که خودشان باشند.

سرمربی تیم فوتبال ایران گفت: جو معرفتی و رفاقتی برای ما مهم است تا مردم را شاد کنیم.

قلعه نویی خاطرنشان کرد: در ایران همه چیز ایده آل نیست اما مهم این است که با شرایط سخت کار را پیش ببریم، این چند روز نیز کار سختی داشتیم و با کار جهادی پیش رفتیم تا مردم شاد شوند، فدراسیون هم تلاش کرد تا شرایط مهیا شود.

وی گفت: کادر فنی مطالبه اقساطی عقب افتاده و پاداش ها هم دیرکرد دارند اما ما برای مردم کار می کنیم.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در اولین بازی خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ روز ۱۵ شهریور در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

این بازی ساعت ۱۹:۳۰ فردا (پنجشنبه) برگزار خواهد شد.