ژابی آلونسو همچنان بدون توقف

اواخر فروردین امسال بود که لورکوزن برای نخستین بار در تاریخش به عنوان پادشاه جدید فوتبال آلمان تاجگذاری کرد تا به سلطه ۴۰۲۶ روزه بایرن‌مونیخ پایان دهد. موفقیتی که کمتر از دو ماه بعد نیز تکرار شد و بایرلورکوزن بعد از بالا بردن جام قهرمانی در بوندس‌لیگا، قهرمانی جام‌حذفی را نیز به نام خود زد و برای کسب سومین جام خیز بردادشت. جامی که شاگردان ژابی شنبه شب با برتری مقابل اشتوتگارت، نایب‌قهرمان آلمان بالای سر بردند. 

اشتوتگارت قصد کوتاه آمدن نداشت، به‌طوری‌که هرچه لورکوزن زد پاسخ داد تا بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی ۲-۲ به پایان برسد و کار برای مشخص شدن قهرمان سوپرجام به ضربات پنالتی بکشد و در این مرحله بود که زور اشتوتگارت به یاران ژابی نرسید تا لورکوزن صاحب سه‌گانه آلمان شود. موفقیتی که بی‌شک این تیم و هوادارانش حتی به خواب هم نمی‌دیدند. 

کمتر از دو ماه قبل و در نخستین روز‌های خرداد‌ماه بود که لورکوزن فینال لیگ اروپا را با شکست پشت سر گذاشت تا ژابی به انتقاد از خود بپردازد و تأکید کند که در بهترین سطح نبوده است. اما چند هفته بعد او با کسب یک جام دیگر لبخند شادی را روی لبان هواداران تیمش نشاند و نام و یادش را برای همیشه در ذهن آن‌ها حک کرد.