پرسپولیس ۱-۱ ذوب‌آهن: شروع ناامیدکننده قهرمان!

پرسپولیس که پایان خوشی را در لیگ بیست و سوم تجربه کرد و توانست برای دومین فصل متوالی فاتح لیگ برتر شود و شمار قهرمانی‌های خود در این مسابقات را به عدد 9 برساند حالا با سرمربی اسپانیایی خود به طور رسمی از روز پنجشنبه و در مصاف با ذوب آهن فصل جدید را آغاز می‌کند و به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی اش است.

ترکیب پرسپولیس

الکسی گندوز، فرشاد فرجی، حسین کنعانی زادگان، وحید امیری، ایوب العملود، مسعود ریگی، سروش رفیعی، سعید صادقی، فرشاد احمد‌زاده، عیسی آل‌کثیر، علی علیپور

سرمربی: خوان کارلوس گاریدو

ترکیب ذوب‌آهن

پارسا جعفری، سید محمد قریشی، فریبرز گرامی، رامتین سلیمان‌زاده، گریگول چابرادزه، امیرحسین جدی، کمال کامیابی نیا، فردین یوسفی، محسن آذرباد، مجید علیاری، امید لطیفی

سرمربی: محمد ربیعی

*****

طبق آنچه پیش‌بینی می‌شد مهرشاد اسدی به عنوان دروازه‌بان دوم پرسپولیس روی نیمکت تیمش نشست.

در بازی‌های تدارکاتی پرسپولیس قبل از حضور الکسیس گندوز، ابتدا مهرشاد اسدی با نفرات اصلی بازی می‌کرد و سپس امیررضا رفیعی در نیمه‌دوم به میدان می رفت.از همان زمان این گمانه‌زنی وجود داشت که از نظر گاریدو، مهرشاد اسدی دروازه‌بان دوم پرسپولیس در فصل جدید خواهد بود و کار برای امیررضا رفیعی سخت خواهد شد که این‌گونه هم شد.

در بازی نخست فصل مهرشاد اسدی روی نیمکت نشسته و خبری از رفیعی در لیست تیم نیست.

شرح گل:

پرسپولیس صفر - ذوب آهن یک (دقیقه ۱: مجید علیاری): در اولین موقعیت مسابقه درحالی که هنوز دقیقه یک تمام نشده بود، پرتاب منجنیق‌وار نادر محمدی به سمت محوطه جریمه با ضربه سر مجید علیاری به راحتی تبدیل به گل شد تا اولین گل فصل را مدافع عنوان قهرمانی بسیار زودهنگام دریافت کند.

نیمه اول

دقیقه ۱: پرتاب نادر محمدی و ضربه سر مجید علیاری گل زودهنگامی را برای ذوب آهن به ثبت رساند.

دقیقه ۶: پرتاب اوت بلند نادر محمدی با ضربه سر مهاجم این تیم همراه شد و گندوز نخستین واکنش خود را نشان داد و توپ را جمع کرد.

گل تساوی 

پرسپولیس یک-ذوب آهن یک (دقیقه ۳+۴۵: سعید صادقی):  پاس عمقی خوب حسین کنعانی پشت مدافعان و گوشه محوطه جریمه ذوب‌آهن به سعید صادقی رسید که او بعد از یک توی سر توپ زیبا و جا گذاشتن گریگول چابرادزه، مدافع مستقیم خود با شوتی محکم با پای چپ گل تساوی را به ثمر رساند.