عجیب ولی واقعی؛ وی ای آر نیازمند تایید صداوسیما!

مهدی تاج در کنفرانس خبری خود در حاشیه مجمع سالیانه هیئت فوتبال آذربایجان شرقی درباره اشتباهات داوری و ورود VAR به لیگ برتر فوتبال ایران صحبت کرد. تاج گفت: اگر صداوسیما همکاری لازم را بکند، این هفته دو بازی با VAR انجام می‌شود، چون ورود VAR را به تایید صداوسیما گره زده‌اند. حالا ما باید دنبال صداوسیما باشیم که ما را تایید کند. اگر تایید کرد، انشالله به زودی دستگاه‌های VAR را وارد کشور می‌کنیم تا از هفته‌های بعد همه بازی‌ها را با این سیستم برگزار کنیم.

او در خصوص دلیل لزوم تایید VAR توسط صداوسیما گفت: ما که سراغ صداوسیما نرفته‌ایم. ما باید VAR را بیاوریم و خود صداوسیما بیاید دستگاه‌هایش را نصب کند و صحنه‌های آهسته را نشان بدهد. دستگاهی که ما می‌آوریم، یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود است. ما خودمان که دستگاه را نخواسته‌ایم. فیفا تایید کرده و پولش را هم در مرحله اول فیفا داده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه توضیح داد: دوستان در جلسه‌ای که داشتیم اعلام کردند صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران هم باید بیاید و تایید کند. ما راضی بودیم که بیاید تایید کنند و الان هم دنبال همین هستیم، اما در اراک گفتند که امکانش برای ما نیست. شاید نتوانسته بودند بروند و گرفتار بودند، اما برای بازی پنجشنبه گفتند می‌رویم و می‌بینیم، چون بازی پخش مستقیم هم دارد. امیدواریم بروند تایید کنند.

تاج افزود: ما نگران این هستیم که دستگاه‌ها را بیاوریم و بعد صداوسیما ان‌قلتی بیاورد و تازه یک پرونده دیگری داشته باشیم و برویم جواب بدهیم که چرا این را آوردیم. گرفتاری‌های ما هم گرفتاری‌های خاص خودمان است.

وی در پاسخ به اینکه با این شرایط بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن با VAR برگزار نخواهد شد، گفت: با VAR انجام می‌شود اما صداوسیما باید دستگاه ما را تایید کند. جابه‌جایی این دستگاه‌ها خیلی سخت است. حدود ۴-۵ تن است. شما فقط تلویزیونش را می‌بینید که خیلی ساده است.