بازی در اراک توهین به طرفداران پرسپولیس

بهزاد داداش‌زاده بازیکن اسبق تیم پرسپولیس در گفتگو با مشرق، درباره میزبانی پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر و مسایلی از این دست اظهاراتی را مطرح کرد.

درباره میزبانی پرسپولیس در اراک چه صحبتی دارید؟

واقعاً باعث تاسف است که شرایط برای باشگاه بزرگ و پرطرفداری مثل پرسپولیس اینگونه رقم می‌خورد که باید ۲۸۰ کیلومتر دورتر از شهرش میزبان حریفش باشد. ما ناسلامتی مدافع عنوان قهرمانی هستیم ولی یک ورزشگاه اختصاصی نداریم! در اینصورت طرفداران پرسپولیس چطور می‌توانند تیمشان را بعد از چند ماه دوری و با نفرات جدید از نزدیک ببینند؟ حداکثر چند نفر در این گرما و هزینه های بالای جابجایی حاضر هستند ۲۸۰ کیلومتر مسافت تهران اراک را طی کنند تا تیمشان را تشویق کنند؟ این یعنی یک ضرر بزرگ مالی و انسانی برای باشگاه پرسپولیس! ما در تهران می‌توانستیم لااقل ۵۰ هزار طرفدار را کنار تیم مان داشته باشیم تا از شرایط میزبانی برخوردار باشیم اما شرایط به گونه‌ای رقم خورده که حالا ذوب آهن بیشتر از ما از این وضعیت راضی به نظر می‌رسد.

تحلیل تان از شرایط تیم و پیروزی‌هایش در بازی‌های دوستانه چیست؟

باعث خوشحالی است که تیم پرسپولیس به برنده شدن عادت می‌کند. البته ما همیشه برنده می‌شویم و پیروزی کار همیشگی پرسپولیس است. اما همین که تیم در فصل بدنسازی بتواند بردهایش را افزایش بدهد و به بردن و پیروزی و گل زدن عادت کند اتفاق فوق العاده‌ای است که می‌تواند شرایط خوبی را برای تیم در لیگ برتر به وجود بیاورد. ما باید این وضعیت را در بازی اول استارت بزنیم .

گروهی از بازیکنان از تیم پرسپولیس جدا شده‌اند، آینده فوتبالی این نفرات را چطور توصیف می کنید؟

این طبیعت فوتبال است که گروهی از بازیکنان به تیم‌های جدید منتقل می‌شوند اما اینکه آن تعدادی از بازیکنان با سابقه و نسبتا محبوب از تیمی مثل پرسپولیس بروند همیشه یک نتیجه بیشتر نداشته و آن هم پشیمانی آنها بوده است. من مطمئنم آن‌هایی که از پرسپولیس رفتند و در این تیم محبوب بودند و حمایت هواداران را داشتند خیلی زود از رفتنشان پشیمان خواهند شد .

درباره «گاریدو» و سبک فوتبال اسپانیایی که گفته می‌شود پرسپولیس با همان سبک به لیگ برتر می‌آید چه صحبتی دارید؟

متاسفانه هنوز هیچ مسابقه‌ای از تیم پرسپولیس با سرمربی جدیدش را ندیده‌ایم ولی طبیعتاً مربیان خطه اسپانیا، همواره طرفدار سیستم تهاجمی و حمله‌ای هستند. این با ذات فوتبال پرسپولیس که دهه‌ها با همین سبک فوتبال بازی کرده و طرفدارانش را از این مدل فوتبال سیراب می‌کند همخوانی دارد و امیدوارم بچه‌های پرسپولیس هم بتوانند خواسته‌های سرمربی تیمشان را در زمینه مسابقه برآورده کنند.

رقبای اصلی پرسپولیس در لیگ پیش رو را کدام تیم ها می دانید؟

همه تیم ها رقیب پرسپولیس محسوب می‌شوند. همه می‌خواهند پرسپولیس را شکست بدهند و همه می‌خواهند مقابل این تیم خودی نشان بدهند اما طبیعتاً بین همه تیم‌های لیگ برتری همان سه، چهار تیم بالای جدول که فصل قبل هم پشت سر پرسپولیس قرار گرفتند می‌تواند رقبای اصلی برای کورس قهرمانی باشند که اگر ما در بازی‌های ۶ امتیازی رودررو، آنها را شکست بدهیم دیگر مشکلی برای قهرمان شدن نخواهیم داشت.

حرف پایانی؟

اگر بچه‌های پرسپولیس با نفرات جدیدی که به این تیم اضافه شده‌اند از همین هفته اول عزمشان را برای قهرمانی جزم کنند و نتایج خوبی بگیرند، مطمئنم این فصل با اختلاف قهرمان خواهیم شد. البته این به شرطی است که در بازی‌های رودررو با رقبای قهرمانی آنها را شکست بدهیم که این برای پرسپولیس با سرمربی اسپانیایی کار چندان سختی نخواهد بود.