محسن‌نژاد به شانس مجدد کشتی فرنگی المپیک رفت

رقابت‌های کشتی فرنگی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی از ساعت ۱۵ امروز به وقت محلی (۱۶:۳۰ به وقت ایران) رسماً آغاز شد که مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم به عنوان نمایندگان کشورمان به مصاف حریفانشان رفته‌اند.

مهدی محسن‌نژاد نماینده کشورمان در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۱۷ نفر حضور داشتند، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر و با امتیاز عالی عبدالکریم فرگات از الجزایر را شکست داد، اما در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر برابر کنچیرو فومیتا، نایب قهرمان المپیک توکیو و دارنده مدال‌های طلا (۲۰۱۷ و ۲۰۱۹)، نقره (۲۰۲۳) و برنز (۲۰۲۲) جهان از ژاپن مغلوب شد.

کشتی‌گیر ژاپنی در مرحله نیمه‌نهایی در دیداری جذاب و دیدنی با نتیجه ۴ بر ۳ از سد ژولمان شارشنبیکوف از قرقیزستان گذشت و فینالیست شد.

بدین ترتیب محسن‌نژاد صبح فردا برای ادامه کار و کسب مدال برنز باید در گروه بازنده‌ها مبارزه کند.

محسن‌نژاد در این گروه به مصاف کوین رودریگوئز دی آرماس از کوبا می‌رود و در صورت پیروزی در این دیدار، راهی دیدار رده‌بندی خواهد شد تا مقابل ژولامان شارشنبکوف قهرمان جهان از قرقیزستان قرار بگیرد.

پیش از این امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان بعد از پیروزی در دیدار اول مقابل حریف آمریکایی در دیدار دوم مغلوب حریف نامدار کوبایی‌اش شد و از حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی بازمانده بود.

مسابقات شانس مجدد ۲ وزن اول و رقابت‌های مقدماتی ۲ وزن دوم فردا از ساعت ۱۱ به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت تهران) آغاز خواهد شد.