برای چه پرسپولیس بیرانوند را از دست داد؟

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی پوش تیم پرسپولیس که در ابتدای فصل ۹۵ و ۹۶ در شروع لیگ شانزدهم از نفت تهران به پرسپولیس آمد حالا بعد از حدود ۶ فصل همراهی دیگر جایی در جمع نفرات این تیم نخواهد داشت.

تکرار ماجراهای فسخ قرارداد بیرانوند و شکایت باشگاه پرسپولیس از او و شکایت متقابل او از باشگاه پرسپولیس و بطور کلی یک دعوای بی موقع بر سر پول، به قدری ظرف هفته‌های اخیر از سوی رسانه‌ها مرور شده که نقطه پنهان و تاریکی از آن برای هواداران باقی نمانده اما مهمترین نقطه تاریک در پرسپولیس فصل آینده جای خالی صندلی علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس است.

با توجه به نزدیک شدن به شروع فصل مسابقات در حال حاضر تیم پرسپولیس در جمع بازیکنان خود فقط «امیررضا رفیعی» و مهرشاد اسدی را به عنوان دروازه‌بانان دوم و سوم فعلی تیمش در اختیار دارد و با همین دو نفر نیز اردوی ترکیه را برگزار می کند.

تیم پرسپولیس به عنوان قهرمان فصل گذشته کشورمان و نماینده اول ایران در لیگ نخبگان آسیا باید با بزرگترین حریفان خود از منطقه غرب آسیا و در نهایت در صورت صعود به مراحل پایانی با حریفانی از شرق قاره رودررو شود که این می‌طلبد پرسپولیس یک دروازه‌بان شش دانگ و بزرگ در اختیار داشته باشد.

علیرضا بیرانوند با تیم تراکتور در کشور ترکیه و اردوی بدنسازی به سر می‌برد و کاملاً مشخص است که این بازیکن قطعاً دیگر جایی در چهارچوب کادر بازیکنان پرسپولیس برای فصل آینده نخواهد داشت و این در حالی است که رضا درویش مدیرعامل باشگاه و دیگر ارکان این مجموعه در کادر فنی هیچ برنامه‌ای برای جانشینی بیرانوند ندارند یا اگر تصمیمی در این باره گرفته شده هنوز به هواداران اطلاع رسانی نشده است.

این روزها هواداران پرسپولیس بزرگترین دغدغه شان نبودن یک دروازه‌بان ششدانگ درون دروازه تیم شان است. هر چند که امیررضا رفیعی در ۴ دیداری که به جای علیرضا بیرانوند درون دروازه پرسپولیس ایستاد آمار خوبی از خود در لیگ برتر بر جای گذاشت اما از دست دادن گلر اول تیم ملی قطعاً برای پرسپولیس و هوادارانش به این راحتی‌ها قابل هضم نیست.

بی‌گمان با توجه به فاصله کم باقی مانده تا شروع مسابقات لیگ برتر این موضوع می‌تواند یکی از مهم‌ترین مشغولیت‌های ذهنی کادر مدیریتی و فنی باشگاه پرسپولیس باشد که هرچه سریعتر جای خالی علیرضا بیرانوند را پر کرده و دروازه‌بانی در همان سطح و همان اندازه به جایش به خدمت بگیرند.