ایده استقلال برای بحرانی نشدن پرونده ساپینتو

یکی از پرونده های بین المللی که باشگاه استقلال با آن روبرو است، به شکایت ریکاردو ساپینتو  مربوط می شود و آبی ها که بخش زیادی از مطالبات این سرمربی را پرداخت نکرده اند، باید پیش از تبدیل شدن این موضوع به یک بحران، آن را حل کنند.

سرمربی پرتغالی دو فصل قبل استقلال بعد از قطع همکاری با این باشگاه در تابستان گذشته، به دلیل عدم دریافت مطالباتش از استقلال به فیفا شکایت کرده و درنهایت نیز با دادخواهی مجدد از دادگاه عالی ورزش این درخواست را مجددا مطرح کرد.

چندی پیش معاون حقوقی باشگاه استقلال گفته بود: «در مهلت صدور رای هستیم و احتمالا تا دو هفته آینده رای این سرمربی نیز صادر خواهد شد و احتمالا مهلت نهایی که به باشگاه داده خواهد شد تا اواسط مرداد ماه خواهد بود.» با این حال هنوز این رای اعلام نشده و این درحالی است که باشگاه استقلال در مورد پرونده ساپینتو دفاعیات خود را ارائه داده و دو استدلال برای کاهش رقم در رای نهایی عنوان کرده است.

اول محکومیت‌هایی که این چهره در کمیته انضباطی داشته و استقلال درخواست کرده تا این جرایم از مبلغ مورد مطالبه‌اش کسر شود و دوم اینکه از آنجایی که سرمربی پرتغالی در 11 بازی استقلال به واسطه تخلفات انضباطی از همراهی تیم محروم بوده، بنابراین باید یک‌سوم از دستمزد این سرمربی کسر شود.  

در این زمینه فرهیختگان نوشته است رقم درخواستی ساپینتو در دادخواست وی از استقلالی‌ها چیزی در حدود 400 هزار دلار ذکر شده؛ هرچند با توجه به دفاعیاتی که باشگاه استقلال داشته این باشگاه امیدوار است رقم چشمگیری در این پرونده کاهش پیدا کند.

نکته مهم دیگر اینکه درخصوص این پرونده شنیده می‌شود سیاستی که در قبال پرونده آمانوف در باشگاه استقلال اعمال شد، در پرونده ساپینتو نیز اعمال شده و قرار است بعد از مشخص شدن رای نهایی توسط دادگاه عالی ورزش، در فاصله‌ای کم قبل از اینکه منجر به تنبیهاتی مانند بسته شدن پنجره یا جرایم مالی و... برای باشگاه استقلال شود، مطالبات این سرمربی پرتغالی از طرف باشگاه ایرانی به وی پرداخت شود.