احضار مجری ورزشی صداوسیما برای پرونده فساد

پرونده فساد در فوتبال که از باشگاه مس رفسنجان شروع شده و به باشگاه‌های دیگر نیز رسیده، زیر نظر قوه قضاییه پیگیری می‌شود و حالا ۵ فرد جدید در ماجراهای پیش آمده احضار شده‌اند.

اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه با اعلام خبر احضار 5 نفر جدید در پرونده فساد گفت: «به تازگی پنج نفر جدید در این پرونده احضار شدند که چهار تن از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال و یک نفر مجری برنامه ورزشی صدا و سیماست.»

سخنگوی قوه قضاییه افزود: «مسئله فساد در فوتبال از دوجنبه مهم است. یک منظر از دید تیم‌هایی است که با زحمات زیاد و با تلاش صادقانه و جوانمردانه در مسابقات شرکت می‌کنند و دوست دارند به حقوق خود برسند. از این منظر بحث نتایج بازی‌ها مهم است تا تلاش برخی مجموعه‌های دیگر هدر نرود. منظر دوم هم به موضوع خرید و فروش بازیکن و دلالی و مسائلی که پیرامون آن است برمی‌گردد. در ماجرای اسپانسرها و ... مهم است عمده پولی که مستقیم و غیرمستقیم هزینه می‌شود چگونه و کجا می‌رود. این پول بیت‌المال و دولتی است و اهمیت دارد.»

سخنگوی قوه قضاییه همچنین گفت: «مجموعه فدراسیون و نهادهای نظارتی در این خصوص پیگیر هستند تا در محیطی سالم و پاک شرایط را برای بازی جوانمردانه فراهم کنند.»