افشاگری خداداد عزیزی علیه قلعه‌نویی روی آنتن زنده

خداداد عزیزی که با پیراهن تیم ملی خاطرات شیرینی دارد و با گلی که در برابر استرالیا به ثمر رساند ایران را مسافر جام جهانی ۱۹۹۸ کرد در مقطعی کوتاه با درخواست امیر قلعه‌نویی به عنوان مشاور فنی تیم ملی منصوب شد. اما بعد از گذشت تنها ۳ ماه خداداد جدایی خودش را از تیم ملی و کادر فنی امیر قلعه‌نویی علنی و دلایل انجام این اقدام را هم رسانه‌ای کرد.

بعد از این اتفاق عزیزی با تحلیل‌های فنی خود از تیم ملی انتقاد کرد و به نوعی به منتقد درجه یک برای عملکرد کادرفنی امیر قلعه‌نویی بدل شد. به همین دلیل قلعه‌نویی در آخرین مصاحبه خود به طور غیرمحسوسی از او گلایه کرد و بدون نام بردن از شخص خاصی از مجری شبکه ورزش درخواست کرد که به کارشناسانی که مغرضانه و با حب و بغض از عملکرد تیم ملی انتقاد می‌کنند میکروفون ندهند!

بعد از این مصاحبه و با گذشت دو روز از آن، خداداد عزیزی در کنار واکنش تندی که به این موضوع و به این درخواست عجیب داشت دست به یک افشاگری جالب زد! از گذشته تا به امروز این بحث مطرح می‌شود که قلعه‌نویی فرد مشورت‌پذیری نیست و البته دوست ندارد در میان بازیکنان با نظرش مخالفتی صورت بگیرد اما با این وجود دائما این موضوع مورد تکذیب قرار می‌گرفت تا اینکه خداداد عزیزی ساعاتی قبل در برنامه یورو 2024 مدعی شد که : " زمانی که پیش از بازی ایران مقابل قطر در فینال تورنمنت چهارجانبه اردن با بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم ملی جلسه فنی داشتیم از من نظری را درباره استفاده از دو بازیکن خواستند که من نظرم را دادم و با نظری که آقای قلعه‌نویی و دستیارانش داشتند مخالفت کردم و با دلایل خودم نظرم را گفتم. وقتی که از جلسه بیرون آمدیم سعید الهویی، دست راست امیر قلعه‌نویی به من گفت آقا خداداد امکان دارد در جمع با نظر آقای قلعه‌نویی مخالفت نکنید و به طور شخصی نظرتان را بیان کنید؟ که من هم پاسخش را دادم و گفتم من مشاورم نه چوب لباسی!"

افشاگری خداداد عزیزی علیه قلعه‌نویی روی آنتن زنده

این صحبت‌ها نمی‌تواند ادعای بی‌اساسی باشد چون خداداد عزیزی در آنتن زنده تلویزیون این موضوع را بیان کرد و آن قدر بی‌پروا آن را بر زبان آورد که بعید است بشود آن را تکذیب کرد.