پشت پرده قراردادهای دلاری بازیکنان ایرانی در بازار نقل و انتقالات

تورم افسارگسیخته و کاهش روز به روز قیمت ریال نسبت به ارزهای خارجی این وضعیت را پیش روی بازیکنان فوتبال به ویژه آنهایی که اسم و رسمی در این ورزش برای خود دست و پا کرده‌اند قرار داده که با در نظر گرفتن وضعیت تورم و کاهش ارزش ریال از ابتدا تا انتهای یک فصل فوتبالی ۱۰ ماهه، قراردادهی شان را با ارزهای خارجی منعقد کنند.

نمونه اصلی و مطرح این موضوع قرارداد مهدی قایدی (در بازگشت قرضی از الشباب امارات به استقلال در ابتدای لیگ برتر بیست و دوم) بود که به شدت سر و صدا کرد. اما در همان برهه بازیکنان دیگری نیز پیشنهاد قرارداد دلاری با باشگاه‌های داخلی را مطرح و حتی منعقد هم کرده بودند. اما حالا آنچه امروز بیشتر از هر چیز در فضای نقل و انتقالاتی به گوش می‌رسد پیشنهادات دلاری بازیکنان فوتبال حتی آن‌هایی که زیاد مطرح هم نیستند بوده که قطعاً می‌تواند زنگ خطر را برای فوتبال و البته باشگاه‌های لیگ برتری‌مان به صدا در بیاورد.

توپ

همین حالا بسیاری از باشگاه‌ها برای به خدمت‌گیری بازیکنان خارجی با مشکل مواجه هستند چرا که قیمت ارز دائما در حال بالا رفتن است؛ به همین خاطر فوتبالیست‌ها ترجیح می‌دهند قراردادهایشان را منطبق با شرایط هم تیمی‌های خارجی‌شان منعقد کنند.

باید منتظر ماند و دید که واکنش فدراسیون فوتبال نسبت به این موضوع چیست و آیا ممنوعیت یا محدودیتی برای فوتبالیست‌ها در این زمینه قائل خواهد شد یا خیر...