وقت حساب و کتاب در لیگ فرا می رسد

شنبه هفته آینده حدود ساعت ۹ شب، چهره تیم قهرمان لیگ برتر و تیم هایی که این لیگ را ترک می کنند مشخص و پرونده لیگ ۲۳ بسته می شود.

لیگی که تا چند روز دیگر باید درباره خوبی ها و بدی هایش قضاوت کنیم. لیگی که همه مربیان و دست اندرکاران تیم هایش مورد پرسش قرار می گیرند؛ برخی تشویق و تعدادی نیز توبیخ می شوند. 

لیگی که متاسفانه از روز نخست، در میانه های راه و حتی در روزهای پایانی «شرافتش» لکه دار شد، داوری هایش زیر سوال رفت و عده ای انگ های زیادی به آن زدند. لیگی که بعضی ها زحمات همه تیم ها را با داد و بیداد در آن بر باد دادند و پیش از پایان کار، قهرمانی شان را تبریک گفتند و به خودشان مدال دادند!

به زودی پرونده لیگ بسته می شود؛ آن روز خواهیم دید که کدام مربیان چه کارنامه ای از خود بر جا گذاشتند، چه بازیکنانی را معرفی و چه پدیده هایی رو کردند، آنها چه چیزهایی به فوتبال ما اضافه کردند و مدیران باشگاه ها، چه آورده ای برای این ورزش داشتند؟!

وقت حساب و کتاب در لیگ فرا می رسد

هفته آینده، روز حساب و کتاب با فدراسیون فوتبال است. وضعیت برگزاری بازی ها، سلامت لیگ، پرونده فساد در فوتبال و... بی تردید باید مورد بررسی دوباره قرار بگیرد.

لیگ تمام می شود، تیمِ قهرمان با جام به خانه می رود، تیم های مغموم هم برای فصل آینده که به زودی از راه می رسد آماده می شوند؛ پایان لیگ اما به معنای پایان فوتبال نیست. این راه همچنان ادامه دارد اما هر آنچه به عنوان رفتار، گفتار، مدیریت، مربیگری و ... در طول برگزاری لیگ از این و آن دیده ایم در ذهنمان ثبت خواهد شد.

 این بار حافظه تاریخی ما ایرانی ها ضعیف نیست...