هشدار بزرگ نویدکیا قبل از بازی پرسپولیس!

 محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال خوزستان در هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران حضور پیدا کرد و در گفتگو با خبرنگاران گفت: بازی فوق العاده مهمی داریم و بازی سختی خواهد بود. استقلال خوزستان با توجه به شرایط جدولی شانس آخرش است و این کار ما را سخت می‌کند. در نیم فصل دوم تیم خوبی بودند و در بازی های بزرگ خوب بازی می‌کردند. تیم‌هایی که شانس آخرشان است با ذهنیت بهتری می‌آیند چون تلاش می‌کند و این حاصل زحمت یک سال انها است، پس باید باهوش بازی کنیم. اشتباهات را باید به حداقل برسانیم تا نتیجه خوبی بگیریم و این بازی برای ما مهم است چون در جدول بسیار به ما کمک خواهد کرد. در نیم فصل نتایج خوبی داشتیم اما هیچوقت نتوانستیم از رتبه دهم تکان بخوریم. امیدوار هستم بازی خوب و جوانمردانه‌ای باشد و در ابتدا یک بازی زیبا که تماشاگر از آن لذت ببرد را ببینیم و پس از ان از این بازی هم نتیجه بگیریم.

*شرایط رضا دهقانی را در تیمتان چگونه ارزیابی می‌کنید؟
ایده آل نبود چون من توقعم از او بسیار بالاتر بود. متاسفانه وقتی رضا اضافه شد، در اوایل کار یک آسیب دیدگی روی مچ پا داشت که بسیار شدید بود و 4-5 هفته از دستش دادیم. برگشت و تا زمانی که دوباره به شرایط ایده آلش برسد، یک آسیب کوچک دید که در این فکر بود خودش را به تیم برساند که هر هفته بدتر می‌شد. اکنون در این مدت اخیر توانسته به تیم کمک کند و شرایط جسمانی بهتری داشته باشد. از زمانی که در آکادمی سپاهان بود می‌شناختمش و حتی در دوران حضورم در سپاهان، بازیکن من بود. انتظاراتم از او بیشتر است و البته قبول دارم آسیب دید که کاری از دستش برنمی‌آید اما می‌خواهم در این هفته‌ها باز هم به تیم کمک کند.

هشدار بزرگ نویدکیا قبل از بازی پرسپولیس!

*مشکلاتی که از سمت مدیران گفتید، برطرف شد؟
هفته گذشته در انزلی جالب بود که آنها هم از من پرسیدند و جالب نیست که هر هفته صحبت کنم. من در مس راحت هستم اما تیمم و بازیکنانم از نظر مالی تحت فشار هستند و من به خاطر اینکه بتوانم یک پولی از شرکت بگیرم، باید هر هفته اینجا می‌آمدم صحبت کنم و حتی در بازی با استقلال یا تراکتور طوری صحبت کردم که از نظر شخصیتی و فوتبالی نه برای من خوب است و نه برای باشگاه. چیز خاصی از تیم نمی‌خواهم و کسی نیستم که از این موارد ندیده باشم. من می‌گویم یک باشگاه که می‌خواهد تبدیل به یک باشگاه بزرگ شود باید نظم داشته باشد. از نظم تیمی تا نظم ساختاری و حتی نظم در شرکت باید وجود داشته باشد که یک تیم خوب درست کنیم و اگر اینگونه بود که به کارمان ادامه می‌دهیم و اگر هم نشد مسیرمان را جدا می‌کنیم. واقعا زشت است که من هر هفته اینجا بنشینم و درباره پول حرف بزنم.

همین الان این تیم شانس قهرمانی دارد و جز 4 تیم است اما اینکه بحث مالکیت الان به وجود آمده، مسئولیتش با من نیست. اگر مسئولین این مشکل را حل نکنند که دو سال بعد تیم اوت می‎شود. این‌ها را افرادی که در باشگاه مس هستند باید درک و حل کنند. باید به رئیس کارخانه با تحقیقات، اطلاعات بدهند که تصمیم درست بگیرند. این همه شرکت زیر مجموعه داریم و باید مشکلاتش حل شود و اگر حل نشود، زحمات ما و فشاری که به تیم برای قهرمانی می‌آورم، هیچ فایده‌ای ندارد.

 

*در بازی هفته پیش از بازیکنان تعویضی ایراد گرفتید و حالا می‌خواهیم بدانیم مشکل چه بوده؟
بحث‌هایی است که پیش خودم است. بازیکن باید بداند که چه 1 دقیقه و چه 90 دقیقه، وقتی برای تیم بازی می‌کند باید در اختیار بحث های تاکتیکی باشد و نباید برای خودش بازی کند. هیچ فوتبالیستی نباید به خاطر تلویزیون یا خوش آمدن مردم بازی کند و باید آن چیزی را که من می‌خواهم را بازی کند. دلخور بودم و فکر می‌کنم شاید من هم نتوانستم صحبت‌هایم را به خوبی تفهیم کنم. مشکلی از این بابت نیست و این تلنگری است که هر هفته باید به تیم بزنم تا بدانند همه باید در ساختار تیم حرکت کنند. از کادر تا بازیکنان همه باید در این روند حرکت کنند و مشکل خاصی نیست که بیشتر از این صحبت شود.

*می‌مانید؟
من هفته گذشته هم گفتم. نمی‌خواهم تیمی داشته باشم که الکی دهم یا دوازدهم شود. نمی‌گویم ریخته پاش کنیم. من حتی نمی‌دانم بودجه تیم برای سال بعد چقدر است که چه بازیکنانی بخواهم. خنده‌دار است که این باشگاه فقط 6 بازیکن دارد که قرارداد دارند و خنده دار است که لیگ 2 بازی دیگر تمام شود ولی اصلا هیچکس عین خیالش نیست!
کار سخت است و فکر نمی‌کنم بشود کاری کرد. من نگران الان نیستم و می‌گویم که اگر این مشکل حل نشود، سال بعد در لیگ هم به شما اجازه بازی کردن نمی‌دهند. تقصیر هواداران هم است که از مسئولان هیچ انتظار و هیچ درخواستی ندارند. اینگونه نیست و تیم های دیگر هواداران برای تیمشان دست و پا می‌زنند ولی اینجا اول بازی می‌آیند و آخر هم می‌گویند خداحافظ.