اخبار پرسپولیس/ پرسپولیس در آسیا هم سقوط کرد

فوتبال دیتابیس که برای سالهای طولانی داده و رنکینگ تیمهای باشگاهی را ارائه می‌کند، در تازه‌ترین رتبه بندی خود جایگاه دومی پرسپولیس در آسیا را به النصر داده تا این تیم به همراه الهلال ، بهترین تیمهای آسیا لقب بگیرند.

این در حالی است که پرسپولیس تنها یک امتیاز کمتر نسبت به ماه پیش دارد و به نوعی عملکرد درخشان النصر در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ روشن سعودی باعث شده تا این تیم به رتبه دوم آسیا برسد.

نکته جالب اینکه در بین ۵ تیم برتر آسیا تنها کاوازاکی فرونتاله از شرق آسیا حضور دارد و چهار تیم دیگر از لیگ عربستان و ایران هستند و باتوجه به تعطیلی لیگهای شرق آسیا به این جایگاه رسیدند.

دربی

استقلال با نتایج درخشان و صدرنشینی در لیگ برتر توانسته به رتبه پنجم آسیا برسد و حالا تنها یک امتیاز با کاوازاکی فرونتاله فاصله دارد و حتی ممکن است ماه آینده به رتبه چهارم آسیا صعود کند.

سپاهان در رنکنینگ این ماه به جایگاه هفتم رسیده و این تیم هم فرصت خوبی دارد تا در ماه‌های آینده به جمع پنج تیم برتر آسیا برسد و حتی رتبه پرسپولیس را تهدید کند.

در رنکینگ جهانی هم استقلال صعود بسیار خوبی داشته و به جایگاه ۱۳۸ رسیده اما پرسپولیس همچنان با تکیه بر رتبه ۱۲۲ جهانی، بهترین تیم ایران محسوب می‌شود.