تاریخچه بازی های پرسپولیس مقابل تیم های قطری

هفته دوم رقابت های گروه E لیگ قهرمانان آسیا 24-2023 از هفته آینده آغاز می شود و پرسپولیس در قطر میهمان تیم پرستاره الدحیل خواهد بود.

شاگردان یحیی گل‌محمدی که در بازی اول مقابل النصر چندان موفق نبودند و با دو گل در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی از حریف عربستانی شکست خوردند، به دنبال جبران مافات در قطر بوده و برای صعود از این گروه به پیروزی در این بازی می اندیشند.

نکته جالب اینجاست پرسپولیس و الدحیل پیش از این نیز مقابل هم به میدان رفته اند و آمار به نوعی به نفع حریف است.

پرسپولیس و الدحیل تا به امروز و پیش از شروع فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، 8 بار مقابل هم صف آرایی کرده اند که در 8 تقابل قبلی‌، پرسپولیس تنها 3 بار موفق به پیروزی مقابل الدحیل شده و 4 بار نیز شکست را تجربه کرده است. یک تساوی نیز در کارنامه تقابل های دو تیم به چشم می‌خورد.

در حالت کلی و در مجموع تقابل های پرسپولیس با تیم های قطری در تاریخ رقابت‌های آسیایی، سرخ پوشان پایتخت آمار به مراتب بهتری دارند. مرور آمار بازی های آسیایی سرخ پوشان پایتخت نشان می دهد پرسپولیس در 23 مسابقه برابر حریفان قطری قرار گرفته که 11 بار پیروز شده، 8 باز نیز شکست خورده و 4 بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

حال باید منتظر بود و دید یحیی و شاگردانش در تقابل نهم خود با الدحیل موفق خواهند شد نهمین پیروزی مقایل تیم های قطری را کسب کنند یا نه.