باشگاه پرسپولیس در انتظار تعیین تکلیف لئاندرو پریرا از سوی یحیی گل محمدی

آمار ضعیف پریرا باعث شده ادامه همکاری اش با پرسپولیس در هاله ای از ابهام باشد.

پرسپولیس مدل 22 در جذب بازیکنان خارجی چندان موفق نبود و با وجود تلاش های باشگاه و رضا درویش برای جذب تمام نفرات خارجی مورد نیاز یحیی، آمار نشان می دهد سرمربی پرسپولیس در مجموع در جذب مهاجمان خارجی، عملکرد ناموفقی داشته است.

به جز گولسیانی مدافع، که سال ها امتحانش را در لیگ برتر پس داده و موفق ترین خرید خارجی پرسپولیس محسوب می شود، لوکادیا با وجود تبحر ویژه ای که در گلزنی داشت، به یک باره از پرسپولیس جدا شد تا در مجموع نتوان او را یک خرید موفق قلمداد کرد.

از سوی دیگر شیخ دیاباته با وجود سابقه آقای گلی در لیگ بیستم، در ترکیب پرسپولیس جواب نداد و بیشتر اوقات مصدوم بود تا در مجموع فرصت چندانی برای بازی در پرسپولیس پیدا نکند به گونه ای که در مجموع 9 بازی، سه گل برای قرمزها به ثمر رساند تا به نظر برسد یکی از خروجی های اصلی سرخ پوشان خواهد بود.

اما در مورد پریرا وضعیت تاحدودی نامشخص است. لئاندرو پریرا که از لیگ ژاپن به پرسپولیس پیوست نیز کارایی زیادی نداشت و نتوانست همچون لوکادیا تاثیرگذار نشان دهد. اما از سوی دیگر به نظر می رسد کادرفنی پرسپولیس معتقد است توانایی های پریرا بیش از این بوده و دلیل ناکارآمدی او به تجربه کمی که از فوتبال ایران دارد برمی گردد.

برخی اعضای کادرفنی پرسپولیس تاکید دارند در روزگار بی مهاجمی فوتبال ایران و در شرایطی که بازیکنانی در سطح پریرا هزینه های هنگفتی برای حضور در ایران طلب می کنند، بهتر است پریرا حداقل نیم فصل دیگر با پرسپولیس همکاری کند چرا که شناخت او از مسائل فنی و حاشیه ای فوتبال ایران باعث می شود در ادامه راه موفق تر بوده و قطعا او در لیگ 23 موفق تر از لیگ 22 عمل خواهد کرد.

در همین ارتباط در تماسی که با یکی از مدیران پرسپولیس داشتیم او ضمن تایید این مطلب گفت:  پریرا هنوز یک فصل دیگر قرارداد دارد اما در صورت رضایت طرفین قرارداد سال بعد اجرایی خواهد شد. ضمن این که هنوز گل محمدی هیچ صحبتی در مورد لیست خرید و مازاد نداشته و همه چیز را به پایان بازی های جام حذفی منوط کرده است. به همین دلیل هنوز مشخص نیست ما پریرا را برای فصل در پرسپولیس خواهیم داشت یا نه.

گفتنی است فعالیت نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس عملا بعد از فینال جام حذفی خواهد بود و باید دید در ادامه پریرا در این تیم خواهد ماند یا نه.