این آمار علیه استقلال!

آرش رضاوند پس از یک فصل خوب با استقلال به امید موفقیت در جام حذفی است و با تجربه دربی برگشت به هیچ وجه وارد حواشی نمی‌شود.

این هافبک آبی‌ها که امسال جزء بهترین‌های تیمش بوده با شور و حرارت نمایش امسالش را به رویکرد تیم ربط می‌دهد و از مدیران تیم می‌خواهد در پایان فصل به فکر بچه‌های استقلال باشند.

*گفته بودی من فرزند استقلال هستم و این جمله برای هواداران خوشایند بود، آیا به آن اعتقاد داری؟

من از پایه‌های استقلال به اینجا رسیده‌ام. البته بازیکنانی هستند که از ابتدا در تیم‌های پایه استقلال حضور داشتند و به تیم بزرگسالان رسیدند و محق‌تر از من هستند، اما چون از تیم امید استقلال به سطح بالا رسیدم در واقع محصول این باشگاه محسوب می‌شوم و منظور من از این جمله همین بود که از باشگاه استقلال به این سطح رسیده‌ام.

* البته همیشه این‌طور نبود...

روزهای سخت برای هر بازیکنی که در استقلال کار می‌کند وجود دارد. قطعا برای هر کدام از آنها فشارهایی ایجاد شده و این هم از خصایص بازی در تیم‌های بزرگ است. یک روز به تو انتقاد شده و روز دیگر از تو تعریف خواهند کرد و این مسئله در تیم‌های بزرگ طبیعی است. ما اینجا بیش از اندازه زیر فشاریم و این طبیعی است.

*امسال عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتی و نظر کارشناسان بر این است که بهترین فصل فوتبالی خود را پشت سر گذاشتی و فکر می‌کنم در این فصل متحول شدی، نظر خودت در این مورد چیست؟

این لطف شما را به من می‌رساند. بازی در استقلال همین است و فکر می‌کنم با قهرمانی در جام حذفی می‌تواند به شیرینی آن اضافه کند، زیرا مهم‌تر از دستاوردهای فردی، عملکرد تیمی است و اگر در جام حذفی قهرمان شویم می‌توان گفت که این فصل، فصل فوق‌العاده‌ای بوده است.

*در مورد صحبت علی کریمی که عنوان کرده بود تو می‌توانی جای او را در ترکیب پر کنی چیست و چرا این اتفاق کمی دیر رخ داد؟

علی کریمی از دوستان من است و به من لطف دارد. برخی صحبت‌ها می‌تواند فشار را بر بازیکن بیشتر کرده و یا در عملکرد او تاثیر گذارد، در واقع هم جنبه منفی دارد و هم مثبت و دیر رخ دادن این قضیه به مسئله تیمی مربوط می‌شود و این فصل دیدید که ما تیمی سراسر هجومی بودیم و در این تیم از مدافعان توان گلزنی دارند تا بازیکنی مثل من که هافبک است همه سعی داشتیم موقعیت خلق کنیم و گل بزنیم. در دو سال گذشته تیم ما چندان هجومی بازی نمی‌کرد، اما امسال با این روند بازی من هم به چشم آمد. از علی آقا هم متشکرم.

*در بازی با تراکتور فوق‌العاده ظاهر شدید و نتیجه هفت بر یک در لیگ برتر بی‌سابقه بوده و با فاکتور گرفتن چند بازی آخر آیا این تیم مستحق قهرمانی نبود؟

تیم ما امسال کیفیت لازم را داشت. از ابتدای فصل مشکلاتی داشتیم مثل عدم شناخت مربی از بازیکنان که موجب از دست رفتن امتیازاتی در هفته‌های ابتدایی شد. پس از این با بهتر شدن شرایط عواملی بود که تقریبا همگی از آن آگاه هستند و از بحث داخلی گرفته تا پنالتی‌هایی که به گفته کارشناسان ١۴ مورد بود و حق استقلال تضییع شد و این یکی از عوامل مهمی بود که نتوانستیم قهرمانی را به دست آوریم.

 

*این آمار 14 پنالتی رسمی است؟

گفتم که بحث کارشناسان در طول فصل بوده. 14 پنالتی سوخته برای استقلال یک آمار عجیب و زیادی است و در واقع از حد نرمال بالاتر رفته و امیدوارم در جام حذفی دوباره چنین اتفاقی برای ما رخ ندهد.

*در جام حذفی منتظر یک دربی در فینال هستید؟

تیم نساجی را برخی دست کم گرفته‌اند، اما همین تیم سال گذشته و در زمین آزادی موجب حذف استقلال از این جام شد البته من در آن مقطع در استقلال حضور نداشتم، اما فکر می‌کنم اولین گام ما عبور از نساجی است و بعد باید به فینال بیندیشیم.

*دیدار با نساجی بسیار مهم است و همان‌طور که گفتی پیش از این یک بار استقلال را در جام حذفی کنار زده، در این مورد چه توضیحی داری؟

بازی با پارس جنوبی جم برای ما کمی پیچیده شد و به وقت‌های اضافه رسید، امکان رقم خوردن هر نتیجه‌ای وجود داشت. شرایط جام حذفی متفاوت است و تنها یک بازی است. بازی در نیمه نهایی برای استقلال از فشار بالایی برخوردار است و در حال حاضر مهمتر از فینال، تقابل با نساجی است.

*نظرت راجع به آن حرکت بیرانوند پس از دربی چیست؟

فعلا قصدی برای صحبت در این خصوص ندارم و در یک زمان مناسب پس از این دو بازی در مورد آن خواهم گفت.

*در مورد حذف از آسیا چه کسی را مقصر می‌دانی؟

شنیدم که وزیر ورزش گفته استقلال هنوز حذف نشده است، بگذارید این اتفاق بیفتد و بعد کامل در مورد آن صحبت می‌کنم.

 

*در خصوص کار با ساپینتو؟

او یک مربی با شور و حرارت خاصی است. فکر کنم اگر می‌خواهند که استقلال سال بعد نیز نتیجه مطلوب کسب کند، باید ثبات داشته باشد و یکی از موارد آن حفظ سرمربی تیم است. باید شرایط لازم فراهم شود و یقین داشته باشید، اگر این اتفاق رخ دهد استقلال نتایج بهتری به دست خواهد آورد.

*امیدواری که به تیم ملی دعوت شوی و یکی از بازیکنان حاضر در جام ملت‌های آسیا باشی؟

تمام تلاشم را خواهم کرد که چنین شود. طبیعتا هر کسی آرزوی پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم.

*به عنوان سوال آخر، آیا فصل بعد هم در استقلال خواهی بود؟

در آخر فصل باید در این‌ مورد صحبت کرد. شرایط بسیار سخت شده و بازیکنان در این مدت از خودگذشتگی نشان دادند و ٧ ماه است که هیچ دریافتی‌ای نداشته‌اند و باید دید در آخر چه پیش خواهد آمد.