پخش زنده بورنموث و تاتنهام 7 آبان 1401

پخش زنده بورنموث و تاتنهام از رقابتهای لیگ برتر انگلیس را که در ساعت 17:30 برگزار می شود می توانید در ادامه ببینید.

برای تماشای پخش زنده بورنموث و تاتنهام 7 آبان 1401 کلیک کنید

معرفی باشگاه تاتنهام

باشگاه فوتبال تاتنهام هاتسپر که با نام اسپرز هم شناخته می‌شود، یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال در منطقه تاتنهام در شمال شهر لندن انگلستان است.

باشگاه تاتنهام در سال ۱۸۸۲ تاسیس شد و در ۱۹۰۱ برای اولین بار اف ای کاپ را برد که این قهرمانی آنها را به اولین باشگاه غیر لیگی تبدیل کرد که یک جام معتبر داخلی را به خانه می برد.

پخش زنده بورنموث و تاتنهام 7 آبان 1401

تاتنهام اولین تیم قرن بیستم است که در جام حذفی و جام اتحادیه دابل کرد. آنها این دو جام را در فصل ۶۱-۱۹۶۰ به خانه بردند.پس از موفقیت در دفاع از قهرمانی شان در سال ۱۹۹۲، در ۱۹۹۳ آنها با بردن جام برندگان جام، اولین تیم انگلیسی ای شدند که به قهرمانی در یک رقابت اروپایی می رسند.

در ۱۹۶۷ برای بار سوم اف ای کاپ را بردند تا در دهه ۶۰ سوم بار باشد که به این افتخار می رسند.در دهه ۷۰ آنها دو بار جام اتحادیه را نیز به خانه بردند و در ۱۹۷۲ قهرمان اولین دوره جام یوفا در لقب گرفتند.

آنها اولین باشگاه بریتانیایی بودند که در دو جام مختلف اروپایی به قهرمانی رسیدند.در دهه ۸۰ آنها چند جام مختلف دیگر را نیز به تالار افتخارات خود افزودند: دو بار اف ای کاپ، جام خیریه انگلستان و جام یوفا در ۱۹۸۴. در دهه ۹۰ آنها جام حذفی و جام اتحادیه را بالای سر بردند. 

پل گاسکوئین، گرت بیل، جیمی گریوز، گری لینکر، دیوید ژینولا، یورگن کلینزمن، تدی شرینگهام، گلن هادل، اوسی آردیلس و ادگار داویدز، جمعی از بزرگترین بازیکنان در تاریخ این باشگاه هستند.