پنجره را بازوبسته کردند پرسپولیس سرما خورد

در آستانه شروع دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر مهمترین مسابقه این هفته از نگاه کارشناسان دیدار تیم های سپاهان پرسپولیس است که باید در زمین ثالث و استادیوم اراک برگزار شود.

امیرحسین فشنگچی ، درباره مصاف تیم سابقش مقابل سپاهان، اهمیت سه امتیاز این بازی و راه های رسیدن شاگردان یحیی گل‌محمدی به گل برابر رقیب حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان را چطور پیش بینی می کنید؟

شرایط ‌های تیم های بالای جدولی به لحاظ امتیازی به گونه‌ای است که در این فصل همه به هم نزدیک هستند. شاید اگر آن ۹ امتیاز از گل گهرسیرجان کم نمی شد حالا ۵ تیم در بالای جدول تقریباً هم امتیاز بودند و همین موضوع باعث شده حساسیت و اهمیت این دیدار برای پرسپولیس و سپاهان بیشتر شود. از این رو فکر می‌کنم این مسابقه برای هر دو تیم یک بازی ۶ امتیازی محسوب می‌شود.

پنجره را بازوبسته کردند پرسپولیس سرما خورد

شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینید؟

پرسپولیس در بازی قبلی برنده شده و با شرایط بهتری وارد این بازی می شود اما سپاهان باخته و قطعاً برای کسب نتیجه روبروی پرسپولیس به میدان می‌آید. تفکرات محرم نویدکیا هجومی است چون او در دوران فوتبالش هم چنین تفکراتی داشت. قطعاً بازی زیبایی از کار در خواهد آمد.

پرسپولیس با این که ذوب آهن را شکست داده و ۲۲ امتیازی است، ولی هنوز برخی نسبت به شیوه بازی این تیم ایراد می گیرند. دلیلش چیست؟

به نظرم پرسپولیس امسال در خط حمله به مشکل خورده که آن هم به خاطر حضور بازیکنان شبیه به هم در نوک حمله این تیم است. عیسی آل کثیر و مهدی عبدی شبیه به هم هستند. در واقع نمی توانند مکمل یکدیگر باشند. وقتی شهریار مقانلو در این تیم بود هر زمان بازی روی هوا گره می‌خورد، روی زمین کار را در می آوردند و هر زمان روی زمین کار به مشکل می‌خورد، روی هوا کار را در می آوردند. ولی این فصل جنس پرسپولیس در خط حمله جور نیست. دلیلش هم این بود که اینقدر پنجره نقل و انتقالاتی اش را باز و بسته کردند که در نهایت این تیم سرما خورد. امیدوارم در نیم فصل با جذب یکی دو بازیکن این مشکلات برطرف شود. از طرفی نبود نوراللهی هم به تیم لطمه می زند. او در واقع یک مهاجم کاذب بود که بدون مراقبت از سوی مدافعان حریف به خط حمله اضافه می شد و گل هم می زد. مثل کاری که در تیم ملی و همین باشگاه الاهلی امارات می کند.

پرسپولیس چطور می تواند به سپاهان گل بزند؟

سپاهان بیشترین تمرکزش را روی خط حمله و هجوم به دروازه حریفان گذاشته، اما در بازی با پیکان دیدیم که شاگردان مجتبی حسینی دفاع شان را محکم کردند و با ضد حمله مقابل سپاهان به گل رسیدند. فکر می‌کنم اگر یحیی وضعیت دفاعی تیم را مستحکم کند با استفاده از یکی دو بازیکن سرعتی در خط هافبک می‌تواند روی ضد حملات از پس دفاع کُند سپاهان به راحتی بربیاید و این تیم را شکست بدهد.

از نگاه شما حساسیت این بازی چقدر است؟

به نظر من با توجه به اینکه بیشترین سهم قهرمانی در لیگ برتر متعلق به این دو تیم است، بعد از دربی پرسپولیس و استقلال که بیشتر برای تهرانی ها مهم است بعد برای همه، بازی پرسپولیس - سپاهان مهمترین بازی فوتبال ایران است. به خاطر همین هم همواره حساسیت های زیادی بین تماشاگران این دو تیم وجود داشته.

شما با برگزاری این دیدار در اراک موافقید یا مخالف؟

اصلا نمی توانم درک کنم که چرا چنین جریمه هایی برای باشگاه‌ها در نظر می‌گیرند! وقتی جریمه نقدی هست چرا تیم ها را به این شرایط مجبور می کنند؟ مثلاً چه لزومی داشت ۹ امتیاز از گل گهر سیرجان کم کنند؟ حالا هم سپاهان و پرسپولیس حق دارند از شرایط میزبانی شان استفاده کنند. وقتی بازی در زمین خراب اراک برگزار شود کیفیتش را از دست میدهد. زمین اراک هرگز کیفیت زمین نقش جهان و استادیوم آزادی را ندارد. این دو تیم فوتبال زیبایی را روی زمین انجام می دهند ولی حتماً بابت بازی نکردن در زمین مناسب، فوتبالشان از کیفیت کمتری برخوردار می شود.