سرعت وزش باد در همدان به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید

نادر پیرتاج اظهار داشت: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی در طول امروز استان همدان با وزش شدید باد رو به رو خواهد بود و از فردا از شدت وزش باد کاسته می‌شود.

وی افزود: ‌از روز شنبه با ریزش هوای سرد شمالی و گذر امواج نسبتاً ضعیف به تدریج با شیبی تند دمای هوای استان بین 8 تا 16 درجه سانتیگراد کاهش می‎یابد.

مسئول مرکز پیش‌بینی هوای استان همدان بیان کرد: تداوم سرما تا اواخر هفته آینده در نقاط مختلف استان همدان وجود دارد و احتمال بارش برف نیز در این ایام دور از انتظار نیست.

وی عنوان کرد: وزش باد از روز گذشته در نقاط مختلف استان همدان آغاز شده است و سرعت آن در برخی مواقع به 80 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

پیرتاج با بیان اینکه دمای فعلی شهر همدان 15 درجه سانتیگراد بالای صفر است، گفت: به دلیل کاهش شدید دما به کشاورزان و دامداران توصیه می‌شود که در رابطه با جلوگیری از سرمازدگی محصولات و محافظت از احشام آمادگی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در روز یکشنبه مصادف با روز اربعین حسینی به زائران توصیه می‌شود در هنگام بازگشت به کشور از لباس گرم مناسب استفاده کنند چرا که جبهه هوای سرد روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمان استان همدان را در بر می‌گیرد.

مسئول مرکز پیش‌بینی هوای استان همدان افزود: اواخر هفته آینده احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر شهری استان وجود دارد و رانندگان در هنگام ترددها احتیاط لازم را داشته باشند.