850 اثر در استان ثبت ملی شده است

حسینی، مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی  گفت: استاندار مرکزی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی به صورت سرزده بازدید و از بخش های مختلف سرکشی کرد.

 

وی ادامه داد: استاندار با سرکشی به بخش های مختلف و گفت و گو با کارکنان، جوابگو نبودن اعتبارات عمرانی برای مرمت بناهای تاریخی، نامشخص بودن وضعیت استخدامی نیروهای قراردادی شاغل به کار، وضعیت موزه های استان، تعداد ساختمان های تملیکی و استیجاری و آگاهی از میزان و روند پیشرفت فیزیکی پروژه های در حال مرمت در سطح استان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و دستورات لازم برای رفع این مشکلات را صادر کرد.

 

 

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی اظهار کرد: فعالیت ما با تعداد ۱۵۰ نفر از نیروهای رسمی ،پیمانی ،قراردادی و نیروهای یگان حفاظت در حوزه توسعه مدیریت انجام می شود.

 

 

حسینی مطرح کرد: همچنین از تعداد ۲۰۰۰ اثر شناسایی شده در استان ۸۵۰ اثر ثبت ملی شدند با ۱۴ موزه و ۲ سایت موزه در حوزه میراث فرهنگی ، ۱۲ مجتمع گردشگری و خدمات رفاهی بین راهی درسطح استان ، ۱۲ هتل ، ۳۲ دفتر خدمات مسافرتی، ۴۰ رستوران بین راهی و ۲۲ منطقه نمونه در حوزه گردشگری و با تعداد ۷۹۲۰ هنرمند در استان که ۱۰ نفر دارای مهر اصالت یونسکو و ۳۲ نفر دارای نشان ملی بوده و تا کنون تعداد ۱۷۷۵۰ افراد آموزش دیده موجود در حوزه صنایع دستی استان است.