به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم لاجوردی در حاشیه بازدید کارکنان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور) از کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) گفت: کار ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) از سال ۱۳۸۹ آغاز شده و در اسفندماه ۱۳۹۲ به پایان رسید و اکنون با استعانت از خدای متعال آماده انتقال به سامرا است.

وی با بیان اینکه ضریح جدید از نظر طرح ظاهری همچون ضریح سابق است و تنها کمی تفاوت‌های جزئی در آن ایجاد شده است، ادامه داد: در این پروژه ۴ هزار و ۵۰۰ کیلو نقره، ۷۰ کیلو طلا و ۱۱ هزار کیلو چوب ساج استفاده شده و چوب ساج به کار رفته در این ضریح در برابر گزند حشرات و جانواران بسیار متسحکم بوده و استحکام آن از ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال اعلام شده است.

مدیر کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین(ع) افزود: همچنین ۱۲ گلدان به نیت دوازده امام و ۱۴ کتیبه به نام ۱۴ معصوم(ع) با آیات نورانی قرآن کریم و احادیثاهل بیت(ع) و اشعاری در مدح ائمه(ع) در ساخت این ضریح مطهر استفاده شده است.

لاجوردی ادامه داد: استاد سید مهدی علمدار به عنوان طراح و مجری قلم‌زنی، استاد مهدی دیدار به عنوان سرپرست نجاران، خوش‌نژاد به عنوان مسئول سازه و استاد موحد به عنوان خطاط پروژه مسئولیت ساخت این ضریح را بر عهده داشتند.

مسئول کارگاه ساخت ضریح حرم مطهر امامین عسکریین(ع) تصریح کرد: چهار درب بزرگ ورودی و خروجی به صحن‌های حرم امامین عسکریین(ع) و هشت درب ویژه ضریح نیز آماده شده است.

وی همچنین از بافت هزار متر فرش دستبافت از سوی هنرمندانی ایرانی در کاشان خبر داد و گفت: این فرشها نیز همزمان با ضریح به عراق انتقال داده خواهند شد.