در میان سخنان و بیانات آیتالله العظمی بهجت رحمة الله علیه موارد بسیاری وجود دارد که درباره مقام و عظمت امام زمان (عج) و لزوم دعا برای فرج و ظهور آن حضرت اشاره کرده است.
بخشهایی از سخنان آیتاللهالعظمی محمدتقی بهجت رحمهة الله علیه را در خصوص ظهور امام زمان علیه السلام مورد بازخوانی قرار داده است. این مطالب گزیدهای از سخنان این عالم بزرگوار و حکیم است که پس از تائید دفتر معظم له، منتشر شده است.
سلام بر امام زمان عجلالله تعالی فرجه الشریف
حضرت خضر علیه السلام که از آب حیات نوشیده هر کجا برود در آنجا سبزه میروید، و نیز درباره آن حضرت است که هرکجا ذکر شود آنجا حاضر است و هر وقت او را یاد کردید به او سلام کنید.
آیا امکان دارد حضرت حجت عجلالله تعالی فرجه الشریف که از او بالاتر است، چنین نباشد؟!
با توبه آماده ظهور شویم
اگر ظهور حضرت حجت عجلالله تعالی فرجه الشریف نزدیک باشد باید هر کسی خود را برای آن روز مهیا سازد. از جمله این که از گناهان توبه کند.
همین توبه باعث میشود که این همه بلاهایی که بر سر شیعه آمده است که واقعاً بیسابقه است و بلاهای دیگری که تا قبل از ظهور آن حضرت میآید، از سر شیعه رفع و دفع شود.
ما خود، رئیس خود را زندانی کردهایم
ما مثل طایفه و گروهی هستیم که رئیس خود را حبس کرده است و در بلایا، خود تصمیم جنگ و یا صلح را اتخاذ میکند! خودمان کردهایم و اجازه نمیدهیم بیاید قضایا را حل کند، با اینکه میدانیم اگر بیاید میتواند مشکلات را حل کند، ولی باز او را محبوس کردهایم.
بنابراین اگر میلیونها نفر هم با او موافق باشند، او مثل شخص وحید و تنهاست که هیچ ناصر و معین و یار و یاوری ندارد! زیرا ما در بیداری درست به وظیفه خود عمل نمیکنیم، با این حال منتظریم که بیدار شویم و تهجد به جا آوریم.
اگر توفیق شامل حال انسان شود، از خواب بیدار و مشغول تهجد میشود ولی اگر توفیق نباشد، چنانچه بیدار هم بشود از آنها بهره نمیبرد.
تشرف به خدمت امام عجلالله تعالی فرجه الشریف
در این شداید و گرفتاریها و جنگ میان برادران مسلمان و شیعه، قاعدهاش این است که خود حضرت عجلالله تعالی فرجه الشریف به خدا متوسل باشد و برای تثبیت عقاید اهل ایمان اظهار وجودی کند. تشرف به خدمت ایشان و دیدن آن حضرت هم نوعی تثبیت عقاید است.
به خاطر گناهان ما...
در زیارت حضرت غائب عجلالله تعالی فرجه الشریف میخوانیم: «السلامُ علیکَ أیّها المّهَذَّبُ الخائِف؛ سلام بر تو ای آراسته بیمناک!» با اینکه اگر انسان خائن باشد، باید خائف باشد و بترسد. چون آدم مهذب و بیگناه و پاک از کسی ترسی ندارد. اما آن حضرت با آن حریم پاک، از اظهار خود خائف است.
بنابراین از گناه ما و به خاطر اعمال ماست که آن حضرت هزار سال در بیابانها دربهدر و خائف است.