به گزارش افکارنیوز به نقل از جوان،مسعود دهنمكي روزنامهنگاري كه با دغدغههايي از جنس اخلاق قدم در وادي فيلمسازي گذاشت، در سال ۸۲ مستندي را ساخت كه انفجار خبري را به همراه خود داشت. فقر و فحشا اولين فيلم دهنمكي بود كه به آسيبهاي اجتماعي دختران در جامعه ميپرداخت. مدت زيادي از توليد فيلم نگذشته بود كه سيديهاي قاچاق آن دست به دست ميان مردم گشت و كمتر كسي پيدا ميشد كه اثر فيلمساز نوپاي آن زمان را نديده باشد.

بیش از یک سال از انتشار «فقر و فحشا» نگذشته بود که این فیلمساز جنجالی این بار در مستندی دیگر با نام «کدام استقلال؟! کدام پیروزی؟!» به آسیب‌شناسی شهرآورد پایتخت پرداخت اما این فیلم که با تأخیر دو ساله و در سال ۸۵ در وبلاگ شخصی‌اش به نمایش گذاشته شد، هرگز نتوانست موفقیت فقر و فحشا را تکرار کند تا اینکه سال ۸۶ رسید که می‌توان آن را به جرئت سال ده‌نمکی در عرصه سینما نامگذاری کرد؛ سالی که در آن اخراجی‌ها به عنوان اکران نوروزی بر پرده سینماها نشست و با فروشی رؤیایی لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را به خود اختصاص داد. زمانی که ده‌نمکی مشغول تولید «اخراجی‌ها ۱» بود، شاید خوشبین‌ترین طرفدار او هم این فکر را نمی‌کرد که این فیلم به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شود، چه رسد به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما! ده‌نمکی در این فیلم تصویر کلیشه‌ای از رزمنده‌ها را تغییر داد و از چاشنی طنز نیز در این میان بهره برد. او پس از آن موفقیت به فکر تولید قسمت بعدی «اخراجی‌ها» افتاد که در آن راستا در سال ۸۷ «اخراجی‌ها ۲» تولید شد و بهار ۸۹ بر پرده سینماها رفت، اما با توجه به ضعف‌های عمده فروش خوبی داشت. سال ۸۹ هم سال تولید «اخراجی‌ها۳» برگرفته از اتفاقات انتخابات ۸۸ بود که در اکران نوروزی سال ۹۰ باز هم توانست رکورد فروش را بشکند، البته ده‌نمکی در عرصه تلویزیون هم بیکار ننشست و با تولید سریال «دارا و ندار» که در نوروز ۸۹ بر آنتن شبکه ۵ سیما رفت توانست مخاطبان تلویزیونی بسیاری را هم به خود جلب کند.

تا امضای قرارداد نام بازیگران «رسوایی» را فاش نمی‌کنم!
در راستای این موفقیت‌ها ده‌نمکی امسال نیز قصد دارد فعالیت‌هایش را هم در عرصه سینما و هم تلویزیون ادامه دهد. در خصوص فیلم سینمایی رسوایی و سریال معراجی‌ها که هر دو از پروژه‌های جدید و در دست کار ده‌نمکی در سال جدید هستند، گفت‌وگویی را با او انجام داده‌ایم تا چند و چون این دو پروژه را از زبان خودش جویا شویم.
ده‌نمکی در خصوص آخرین اثر سینمایی‌اش «رسوایی» که در ابتدا قرار بود مهرماه سال گذشته کلید بخورد، گفت: در حال حاضر در حال انتخاب بازیگران و عقد قرار‌داد با آنها هستم و تا امضای قرارداد نمی‌خواهم نام بازیگران را افشا کنم.

«رسوایی» به جشنواره فجر می‌رسد
ده‌نمکی در خصوص زمان آغاز فیلمبرداری رسوایی اظهار داشت: مراحل پیش‌تولید و انتخاب بازیگر آغاز شده است و تا کمتر از یک ماه دیگر فیلمبرداری کار آغاز می‌شود.
این کارگردان درباره حضور رسوایی در جشنواره فجر ۹۱ افزود: تمام تلاش من این است که رسوایی به فجر ۹۱ برسد و با توجه به زمانبندی‌های انجام شده، بی‌شک این فیلم از گزینه‌های حاضر در جشنواره امسال است.

یک اخراجی در «رسوایی»
ده‌نمکی در پاسخ به اینکه چند نفر از بازیگران «اخراجی‌ها» در آخرین اثر سینمایی‌اش حضور دارند، افزود: تنها یکی از بازیگران گروه «اخراجی‌ها» در فیلم سینمایی جدید همراه گروه هستند.
«معراجی‌ها» ی ده‌نمکی زمستان به شبکه یک می‌رسد
ده‌نمکی همچنین درباره سریال جدیدش «معراجی‌ها» نیز به «جوان» گفت: موضوع سریال معراجی‌ها شهدای گمنام است و داستان فیلم در فضای امروز جامعه جریان دارد و به نوعی به حاشیه مسائل مربوط به دفاع مقدس می‌پردازد.
وی ادامه داد: طرح اولیه داستان نگاشته خودم است و گروهی از نویسندگان کار نگارش آن را دنبال می‌کنند و در حال حاضر ۲۰ قسمت از آن نوشته شده است. ده‌نمکی در پاسخ به زمان تولید و روی آنتن رفتن آخرین سریال خاطر نشان کرد: پروژه معراجی‌ها را برای بعد از انجام مراحل رسوایی‌ها گذاشته‌ام و فکر می‌کنم در زمستان بر آنتن شبکه یک سیما برود.

«معراجی‌ها» طنزی با حضور چهره‌ها
دهنمكي در پاسخ به اين پرسش كه آيا اين كار هم مانند غالب كارهايش تم طنز دارد، افزود: معراجيها هم داراي موقعيتهاي طنز است. وي همچنين درخصوص بازيگران اين پروژه تلويزيوني گفت: اين سريال يكي از پرچهرهترين پروژههاي تلويزيوني است.