به گزارش مهر، گروههای مختلف تولیدی شبکه خبر ویژه برنامههای خود را به مناسبت ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعلام کردند.

برنامه‌های " امروز "، " ایران امروز "، " انقلاب مردم "، " صبح با خبر "، " روزهای افتخار "، " ورزش شبکه خبر " و … دهه فجر از شبکه خبر پخش می‌شود.

- فیلم مستند " در جست و جو " به کارگردانی سوسن بیانی از شبکه مستند پخش می‌شود. این برنامه پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.

- شبکه مستند سیما به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر برنامه های ترکیبی ویژه و مستندهایی متناسب با این ایام را آماده پخش کرده است. برنامه‌های " پرواز سفید "، " تابوت خالی "، " جغرافیای فریاد " و … از این شبکه پخش می‌شود.

- علی اصغر جعفری مشاور رئیس سازمان و رئیس بسیج صداوسیما ضمن تاکید بر تاثیرگذاری بالا و پرجاذبه بودن حوزه ورزش در سطح جامعه ادامه داد: ورزش دارای ظرفیت های بسیار زیادی است که هدایت روحی و جسمی نسل جوان از جمله آنهاست، ولیکن متاسفانه تاکنون از این ظرفیت استثنایی بهره برداری لازم بعمل نیامده است.

وی افزود: اگر تبیین و تحلیل مبانی اسلامی و انقلابی به خوبی در حوزه ورزش نهادینه گردد، به طور حتم دستاوردها و برکات زیادی عائد کشور خواهد شد چراکه تقریبا تمامی مردم پیگیر رخدادهای ورزشی می باشند و جامعه جوان ایران اسلامی نیز به ورزش علاقمند است.

- دو مستند " لئوناردو داوینچی " و " یوهان کرایف " میهمان شبکه مستند می‌شوند. این مستندها ۱۴ بهمن روی آنتن می‌رود.
- علی اصغر جعفری مشاور رئیس سازمان و رئیس بسیج صداوسیما در جلسه اخیر شورای سیاستگذاری قرارگاه رسانه ای راهیان نور گفت: بسیج صداوسیما با همکاری شبکه یک سیما نسبت به ساخت سریال نوروزی برای پخش در ۱۳ قسمت در ایام نوروز ۹۱ با مضامین طنز و در قالب راهیان نور اقدام کرده است.

رئیس بسیج صدا و سیما در ادامه با بیان اینکه تصویربرداری سریال نوروز ۹۱ آغاز شده است، اشاره کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با مشارکت شبکه یک سیما و مرکز بسیج برای نوروز ۹۱ سریالی با ژانر طنز و مرتبط با جریان دفاع مقدس و راهیان نور در نظر گرفته شده است تا مخاطبان را هرچه بیشتر با فضای معنوی و اهداف بلند دفاع مقدس و راهیان نور و تاثیرات معنوی آن آشنا سازد.

- شبکه مستند سیما در ایام دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه آثار مهم ساخته شده در زمینه انقلاب اسلامی را در قالب برنامه " شبهای مستند " مرور، پخش و نقد خواهد کرد.

- شبکه جهانی سحر پخش دو سریال " در چشم باد " با دوبله کردی و " یک مشت پر عقاب " را با دوبله آذری، به منظور گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز کرده است و با برنامه " چهل " سیر مبارزات مردم مسلمان ایران و زمینه های شکل گیری انقلاب را مرور می‌کند.

- موسیقی انقلاب و سه دهه بعد از آن در برنامه این هفته " گام ۷ " شبکه آموزش با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحثو بررسی می‌شود.

- " از انقلاب تا بیداری " عنوان یکی از ویژه برنامه دهه فجر امسال گروه سیاسی شبکه تهران است که موضوع این برنامه تبیین و بررسی تاثیر گذاری انقلاب اسلامی ایران بر انقلاب‌های اخیر منطقه است.

- پویانمایی " نادان " به کارگردانی شهرام شیرزادی به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا در یک قسمت ۲۵ دقیقه‌ای به صورت دو بعدی در حال تولید است.

- کارشناسان و مؤلفان کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی با حضور در برنامه " درس ملی " شبکه آموزش سیما تولیدات و تغییرات کتاب‌های درسی را برای معلمان و خانواده‌ها تبیین می‌کنند.

- برنامه " از انقلاب اسلامی تا بیداری اسلامی " به تهیه‌کنندگی امیرهوشنگ دارایی دهه فجر از سیمای آذری شبکه سحر پخش می‌شود.

- مستند گزارشی " مرزهای فردا " به تهیه‌کنندگی زینت چنانی افشار از سیمای آذری شبکه سحر پخش می‌شود.

- سیمای بوسنیایی شبکه سحر با پخش برنامه " چهل " و چهار گزارش از رویدادهای دهه فجر به استقبال از این دهه می رود.

- سریال " آواز چیکا " از تولیدات مرکز گیلان به کارگردانی محمدرضا همتی تولید شده و ایام فجر از شبکه شما پخش می‌شود. این مجموعه داستان زندگی یک زندانی است و …

- فیلم "هامین" به کارگردانی افشین علیزاده از تولیدات مرکز سیستان و بلوچستان و فیلم "دژ سوق" به کارگردانی مجید پرهیز از تولیدات مرکز کهگیلویه و بویر احمد به ترتیب ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه از شبکه شما پخش میشود.