محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی که روزهای هشتم و نهم شهریور ماه تهران به همت موسسه توسعه هنرهای معاصر و همکاری شرکت نوسازی عباس آباد کنسرت های رایگانی را در بوستان «آب و آتش» تهران برگزار کرد، با اشاره به دستاوردهای این اجرای زنده توضیح داد: بیت «روغنی در شیشه بینی صاف و روشن ریخته/ غافلی بر سر چه آمد کنجد و بادام را» مصداق بارز فعالیت هایی است که ما در چند ماه گذشته برای برگزاری کنسرت رایگان در تهران داشتیم.
وی افزود: کنسرتی که ۲ شب گذشته در بوستان «آب و آتش» با هنرمندانی همکارانم در ارکستر سازهای ملی برگزار شد نتیجه روزها و شاید ماه ها تلاش دوستانی است که برای صدور مجوز این اجرای زنده مجاهدت کردند، جنگیدند و برخی از افراد را توجیه کردند که این کنسرت ها می تواند بدون هیچ حاشیه ای برگزار شود.
این خواننده موسیقی ایرانی با تاکید بر اینکه کنسرت های این ۲ شب نقطه عطفی در تاریخ اجتماعی ایران محسوب می شود، گفت: همیشه این دغدغه در ذهن من بود که خانواده های ایرانی به دلیل هزینه های بالا نمی توانند به دیدن کنسرت های لوکس بروند به همین دلیل تصمیم گرفتیم با همه دوستانی که دغدغه این ماجرا را دارند کنسرت رایگانی را برگزار کنیم که شهروندان عزیز بدون دغدغه بیایند و از شنیدن موسیقی ایرانی لذت ببرند. البته در ابتدای این حرکت نواقصی وجود دارد اما قطعا قدم رو به جلو و مثبتی است که باید برگزاری بی دغدغه و بی حاشیه آن را به فال نیک گرفت.
معتمدی افزود: برگزاری کنسرت با جمعیت گسترده اصلا کار راحتی نیست. شلوغی و ترافیک محیط پیرامونی کنسرت و مخاطراتی که در این زمینه وجود دارد بسیار دغدغه سنگین و بزرگی است که دیشب در اثنای برگزاری کنسرت وجود داشت اما با همکاری بسیار شایسته نهادهای انتظامی با کمترین مشکل انجام گرفت.
وی با اشاره به انتقاد برخی از هنرمندان درباره کیفیت صدا در چنین کنسرت هایی بیان کرد: با آنها موافقم اما من بر این باورم در چنین رویدادهایی می توان به اصل اقدام انجام گرفته پرداخت زیرا می تواند مقدمه خوبی برای برگزاری کنسرت های مبتنی بر موسیقی خوب در شهر تهران باشد.
این خواننده موسیقی ایرانی در پایان با قدردانی از همه نهادهایی که در برگزاری این کنسرت همکاری کردند، گفت: من به همه مردم عزیز تبریک می گویم که به اعتقاد من در جریان برگزاری این کنسرت ها فراتر از انتظار ظاهر شدند و به قدری در برگزاری منظم این رویداد همراه ما بودند که من باز هم به ایرانی بودن و داشتن این مردم نجیب، اصیل و با فرهنگ افتخار کردم. حرکت آنها در این کنسرت با وجود تمام مشکلاتی که به طور طبیعی در جریان برگزاری این کنسرت ها وجود دارد به قدری فرهنگی بود که من از آن به عنوان نقطه عطفی در تاریخ اجتماعی شهر تهران یاد می کنم.
نخستین اجرای ارکستر سازهای ملی ایران متشکل از نوازندگان سازهای ایرانی با اجرای قطعاتی از موسیقی ایرانی از جمله «بهار دلکش» اثر درویش خان، «شکایت دل» از پرویز یاحقی، «بهار من» از علی تجویدی و «دگر چه خواهی» اثر حبیبالله بدیعی به رهبری علیاکبر قربانی و خوانندگی محمد معتمدی همراه بود.
ارکستر سازهای ملی ایران با سرپرستی و نظارت استاد فرهاد فخرالدینی در تابستان سال جاری به رهبری علیاکبر قربانی برای اجرا در جشن بیستمین سالگرد پایتختی آستانه تشکیل شد. این ارکستر به دعوت آکادمی دولتی فیلارمونیای آستانه در قزاقستان روی صحنه رفت.